Istraživanje pokazuje da će vas ovih 7 hobija učiniti pametnijima!

79

Dugo se vjerovalo da su ljudi rođeni s danom razinom inteligencije, a najbolje što smo mogli učiniti u životu bilo je živjeti prema svom potencijalu. Znanstvenici su sada definitivno dokazali da zapravo možemo povećati svoj potencijal i uživati ​​u procesu.

Sada znamo da mozak učenjem novih vještina stvara nove neuronske putove koji omogućuju brži i bolji rad.

Ovdje je popis sedam hobija koji vas čine pametnijima i zašto.

1. Svirajte glazbeni instrument

Glazba pomaže u kreativnosti, analitičkim vještinama, jeziku, matematici, finim motoričkim sposobnostima i još mnogo toga. Ono što sviranje glazbenih instrumenata čini posebnom aktivnošću je jačanje corpus callouma (žuljevitog tijela) koji povezuje hemisfere mozga stvaranjem novih veza. Poboljšani corpus callosum pomaže u izvršnim vještinama, pamćenju, rješavanju problema i cjelokupnoj funkciji mozga, bez obzira na to koliko imate godina.

2. Čitajte bilo što

Prednosti čitanja su iste bez obzira uživate li u “Game of Thronesu”, “Harry Potteru” ili u najnovijem izdanju The Wall Street Journala. Čitanje smanjuje stres, zbog čega se osjećate bolje i povećava sve tri vrste inteligencije – kristaliziranu (akumulirano znanje, činjenice i vještine), fluidnu (sposobnost zaključivanja i fleksibilnog razmišljanja) i emocionalnu.

To pomaže u rješavanju problema, spajanju različitih dijelova znanja radi boljeg snalaženja u svakodnevnom životu, otkrivanja obrazaca, razumijevanja procesa i precizne interpretacije i reagiranja na osjećaje drugih ljudi. To se na radnom mjestu očituje u boljem razumijevanju poslovnih odnosa i boljim upravljačkim vještinama.

3. Vježbajte redovito

Redovita tjelovježba je mnogo učinkovitija od povremenih, slučajnih vježbi, bez obzira koliko su naporne. Dakle uvijek odaberite pol sata šetenje svaki dan nego 20 kilometara maratona jednom mjesečno

Kada redovito vježbate, stanice su preplavljene BDNF-om, proteinom koji pomaže u pamćenju, učenju, usredotočenosti, koncentraciji i razumijevanju. To se često naziva i mentalnom oštrinom.

4. Naučite novi jezik

Zaboravite rješavanje zagonetki kako biste poboljšali svoje pamćenje i umjesto toga naučite strani jezik. Istraživanje je pokazalo da su dvojezični ljudi bolji u rješavanju zagonetki od ljudi koji govore samo jedan jezik. Uspješno učenje novih jezika omogućuje vašem mozgu da bolje obavlja bilo kakve mentalno zahtjevne zadatke. To uključuje tipične izvršne vještine kao što su planiranje i rješavanje problema.

Uz to, poznavanje barem dva jezika pozitivno utječe na vašu sposobnost praćenja okoliša i bolje usmjeravanje pozornosti na procese.

5. Testirajte svoje kumulativno znanje

Mnogi inteligentni studenti u srednjoj školi i na faksu naštrebaju hrpu činjenica u zadnji čas prije ispita i čini se da su savladali temu. Problem je u tome što smo skloni brzo zaboraviti ove stvari, jer rijetko, ako ikad, koristimo to znanje u “stvarnom” životu.

Jedan od razloga zbog kojeg nas studiranje novog jezika čini pametnijima je zato što zahtijeva kumulativno učenje. Budući da nam trebaju iznova i iznova, gramatika i vokabular koji učimo ponavljaju se nebrojeno puta kako poboljšavamo svoje znanje stranog jezika.

Primijenite koncept kumulativnog učenja u svakodnevnom životu i na svom radnom mjestu tako što ćete pratiti značajne dijelove znanja koje steknete. Prođite kroz nedavne knjige, zapažanja tijekom važnih pregovora ili vodite mali dnevnik s bilo čim što vam privuče pažnju. Počnite integrirati kumulativno učenje u svoj program samousavršavanja.

6. Otvorite svoj mozak

Sudoku, zagonetke, društvene igre, video igre, kartanje i slične aktivnosti povećavaju neuroplastičnost. To obuhvaća širok izbor različitih promjena u neuronskim putevima i sinapsama, što je u osnovi sposobnost mozga da se reorganizira. Kad živčane stanice reagiraju na nove načine, to povećava neuroplastičnost, što nam omogućava veću sposobnost gledanja stvari s različitih gledišta i razumijevanja uzroka i posljedica ponašanja i emocija. Postajemo svjesni novih obrazaca i poboljšavamo svoje kognitivne sposobnosti.

S obzirom da je neuroplastičnost uključena u oštećenja poput tinitusa, povećana količina može pomoći u sprečavanju određenih stanja. Na primjer, ljudi visoke neuroplastičnosti manje su skloni tjeskobi i depresiji dok brže uče i pamte više.

7. Meditirajte

Dalaj Lama je 1992. godine pozvao znanstvenika Richarda Davidsona da prouči njegove moždane valove tijekom meditacije kako bi otkrio može li generirati određene moždane valove na zapovijed. Ispada da su im, kada su Dalaj Lami i drugim redovnicima rekli da meditiraju i usredotoče se na suosjećanje, njihovi moždani valovi pokazali da osjećaju duboku samilost.
Cjelokupni rezultati istraživanja objavljeni su u Proceedings of the National Academy of Sciences 2004. godine, a zatim u The Wall Street Journalu gdje su privukli ogromnu pozornost. Meditacija je postala zanimljiva ambicioznim ljudima jer je studija podrazumijevala da možemo kontrolirati vlastite moždane valove i osjetiti sve što želimo osjetiti kad god želimo. To znači da se možemo osjećati moćnijima neposredno prije pregovora ili uvjerljiviji i samopouzdaniji kada traže povišicu.

Opća je ideja da se mozak može dalje razvijati, a vi to možete učiniti namjerno. Različite aktivnosti stimuliraju različita područja vašeg mozga, tako da možete raditi na tome da postanete nepobjedivi u svojim snagama kao i na poboljšanju svojih slabosti.

Fokusiranje samopoboljšanja na mozgu dobra je ideja za sve koji osjećaju da su na svom profesionalnom vrhuncu (ili su možda jednostavno prestali da se poboljšavaju), ambiciozne profesionalce i, naravno, poduzetnike koji žele maksimizirati svoj potencijal.

Komentari