6 potencijalnih razloga zašto se ujutro shrvani, a uvjereni ste da ste odlično spavali

Ponekad se radi o razlozima koje je lako prevenirati, ali kod određenih ljudi postoje i oni puno ozbiljniji zbog kojih se morate uputiti liječniku

77

Dobar san općenito ima pozitivan utjecaj na naše zdravlje. Može spriječiti dijabetes, povišeni krvni tlak, smanjuje rizik od srčanih bolesti, pomlađuje nas i dobar je za liniju. Međutim, što ako smo odspavali preporučeni broj sati, a svejedno smo umorni i iscrpljeni tijekom dana. Takva pojava kod ljudi nije rijetkost i često se ne mogu otkriti razlozi zbog kojih do toga dolazi. Ponekad se radi o razlozima koje je lako prevenirati, ali kod određenih ljudi postoje i oni puno ozbiljniji zbog kojih morate posjetiti liječnika. U nastavku pročitajte nekoliko razloga zbog kojih ste umorni i nakon odličnog sna.

  1. Ne krećete se dovoljno

Intenzivno vježbanje može pomoći u povećanju kvalitete vašeg sna. Pogrešno je povezivanje tjelesne aktivnosti samo s iscrpljenošću. Ukoliko tijekom dana niste bili tjelesno aktivni, to vas može dovesti samo do još većeg osjećaja umora. Prema znanstvenicima, lagano vježbanje daje nam dodatnu energiju.

  1. Dehidriranost

Dehidriranost ne uzrokuje samo glavobolju, ona nas može učiniti i jako umornima. Redovit unos vode bitan je za procese regulacije tjelesne temperature koji su pogotovo značajni dolaskom toplijeg vremena. Između ostalog, voda je potrebna za regulaciju probave i stolice, a njen nedostatak može ugroziti naš krvožilni sustav, uzrokujući pad krvnog tlaka i kratkotrajni gubitak svijesti zbog nedostatne prokrvljenosti mozga.

  1. Depresija

Najčešći simptom depresije je iscrpljenost. Mentalni poremećaj neke osobe primijete tek kod čestog osjećaja umora, bez obzira na količinu spavanja. Depresivne osobe često su umorne, ne zanima ih fizička aktivnost, čak neovisno o tome koliko energije je za nju potrebno. Razmislite o tome kako se osjećate. Ukoliko mislite da depresija može biti razlog, svakako posjetite liječnika.

  1. Pijete previše kave

Ako popijete kavu šest sati prije nego li započnete svoj san, ona će na njega negativno utjecati. Kava nas drži budnima i punima energije, ali previše kave u pogrešno vrijeme nikako nije dobra solucija. Ona remeti proizvodnju adenozina zbog kojeg nam je teže zaspati.

  1. Preskačete doručak

Nikako nemojte preskakati doručak. Hrana koju jedemo djeluje kao gorivo za naše tijelo, čak i dok spavamo tijelo troši energiju. Ako ujutro ne doručkujete, tijelo nema energiju potrebnu za normalno funkcioniranje i tada osjećate iscrpljenost.

  1. Ozbiljna bolest

Iscrpljenost može značiti i pojavu ozbiljnijih bolesti, poput problema sa štitnjačom, dijabetesom ili pak anemijom. Glavni simptom problema sa štitnjačom i dijabetesa je iscrpljenost, a anemija zbog nekoliko razloga kao što je nedostatak željeza, karcinom, zatajenje bubrega, izaziva slabost.

 

Komentari