30 godina legendarnog FIAT Tipa: Putevima stare slave!

Nostalgični ste za dobrim, starim Tipom? Stižu dobre vijesti za vas…

195

Po prvi puta je Tipo svjetla dana ugledao 26. siječnja 1988., kada je naslijedio model Ritmo. Isprva je bio dostupan samo u izvedbi sa pet vrata, a baš po svom pomalo „kutijastom“ izgledu odskakao je od ostalih automobila na tržištu. Međutim, upravo mu je takav oblik omogućio veći prostor u stražnjem dijelu u odnosu na njegovu konkurenciju.

Tipo je bio izrađen na jednoj od prvih modularnih platformi koja je najavljivala konceptualne mogućnosti svih triju karoserijskih izvedbi, što su njegovi talijanski tvorci prenijeli i na Tipa zadnje generacije. Njegov dizajn bio je upravo zahvaljujući ovoj tehnologiji primjenjiv i na druge Fiat modele, kao što su Fiat tempra i čitav niz Alfinih modela (145, 146, 155, …).

Jedno je bilo sigurno – inženjeri Fiata su dizajnirali automobil koji nudi jednostavno rukovanje, solidne performanse i popriličnu udobnost. Velika je pažnja posvećena i ergonomiji unutrašnjosti. Njegova karoserija bila je potpuno pocinčana kako bi spriječila koroziju. 1989. godine Fiat Tipo ponio je laskavu titulu europskog auta godine. Nakon osam godina, priča o uspjehu Tipa je završila jer je Tipo dostojno ostario te ga je zamijenio model Brava.

Točno trideset godina kasnije, rodio se nasljednik Tipa. Najnoviji model sa četiri, pet vrata ili kombilimuzina model, pokušava nastaviti priču o uspjehu gdje je stari Tipo stao. Sve varijante Tipo obitelji danas su opremljene brojnim rješenjima koja čine svim putnicima u automobilu jednostavniji život, a Tipo sa pet vrata pomalo podsjeća na Tipo iz 1988., što će posebno razveseliti nostalgičare za dobrim, starim Tipom.

Komentari