Zborska glazba kroz povijest

313

Pod ravnanjem maestra Igora Vlajnića, zbor Opere riječkog HNK Ivana pl. Zajca u Katedrali sv. Vida održati će svoj već tradicionalni koncert na festivalu Riječke ljetne noći.

Tako se zapravo nastavlja niz njihovih uspješnih festivalskih koncerata, pri čemu se svake godine odabire jedna tematika. Ove godine je to “razvoj višeglasne zborske glazbe kroz povijest”. Tako program počinju jednim od prvih pokušaja višeglasja iz 13.stoljeća, rotom “Sumer is icumen in” (Ljeto je došlo) čiji naziv nosi i cijeli koncert i koračajući prema 21. stoljeću zaustavljaju se u većini stilova i glazbenih razdoblja.

Ovaj je koncert zapravo sjajna prigoda za slušanje neobičnih suzvučja gotovo neizvođenih predrenesansnih skladatelja, majstorstvo nizozemske polifone škole, barokne raskoši ili harmonijske progresije bečkih klasičara.

Zbor će, naravno, u određenim stoljećima prikazati i djela najpoznatijih i najomiljenijih opernih skladatelja. Tako će, primjerice, La vergine degli angeli, ulomak iz Verdijeve opere “Moć sudbine” solistički izvesti Anamarija Knego, a Elia Mater iz “Stabat mater” Gioachina Rossinija Dario Bercich. Koncert će biti izveden uz klavirsku pratnju Ane Anconelli.
A završit će u 20. i 21. stoljeću, ostavljajući otvorenim pitanje kamo dalje glazba može ići.

Program:
John FORNSETE: SUMER IS ICUMEN IN (rota iz 13. stoljeća)
Guilaume de MACHAULT: “Kyrie” iz MISE NOTRE DAME (misa razdoblja “Ars nova” iz 14.stoljeća)
Josquin des PRES: IN TE DOMINE SPERAVI (motet nizozemske polifonije iz 15. stoljeća)
Claudio MONTEVERDI: LASCIATEMI MORIRE (madrigal iz 17.stoljeća)
Johann Sebastian BACH: JESUS BLEIBET MEINE FREUDE (barokni protestantski koral iz 18.stoljeća)
G.F.HÄNDEL: ALELUJA (iz baroknog oratorija “Mesija”)
Wolfgang Amadeus MOZART: AVE VERUM (motet iz 18. stoljeća)
Giuseppe VERDI: LA VERGINE DEGLI ANGELI (ulomak iz opere “Moć sudbine”, 19.stoljeće)
solistica: Anamarija Knego

Komentari