Umijeće aktivnog sudjelovanja na znanstvenim skupovima može se naučiti uz osmjeh

291

Nakon izuzetnog uspjeha znanstvenih, edukativnih i kreativnih radionica za studente Medicinskog fakulteta u Rijeci ‘Kako napisati dobar prikaz slučaja?’, pokrenutih u ožujku 2018. , Studentska sekcija Centra za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Studentska sekcija znanstveno-stručnog časopisa Medicina Fluminensis uz kreativni tim entuzijasta organizirali su i novu znanstvenu radionicu. Pod vodstvom doc. dr. sc. Nine Pereze, autorice i voditeljice, od 14.-16.11.2019., na Medicinskom fakultetu i u Medicinskoj školi održana je nova radionica ‘Umijeće aktivnog sudjelovanja na znanstvenim Skupovima’. Sveobuhvatna tema prezentirana je uz sudjelovanje vrijednih suradnika i nastavnika.

Ova druga tematska radionica u nizu, imala je za cilj omogućiti odabranim studentima Medicinskog fakulteta stjecanje temeljnih znanja potrebnih za analitičko razmišljanje o znanstvenim djelima (s naglaskom na znanstvene članke i konferencijska priopćenja), kao i temeljnih vještina pisanja sažetaka znanstvenog članka i konferencijskog priopćenja, uz izradu izlaganja na posteru i usmenog izlaganja. Doc. dr. sc. Nina Pereza, dr. med., voditeljica studentske sekcije Centra i Izvršna urednica Medicine Fluminensis, tijekom tri dana aktivne problemske nastave, predstavila je uz pomoć suradnika originalni metodički koncept aktivnog učenja, uključujući problemski i projektno orijentiranu nastavu kao dominantan okvir kreativnog čina. Tako su u aktivnom poučavanju predstavljeni struktura i funkcija osnovnih vrsta znanstvenih članaka, kao i sažetka, naslova i ključnih riječi u znanstvenom članku, primjenjivanje ‘7C’ principa za sadržajno oblikovanje teksta sažetka i znanstvenog članka, te tumačenje uputa autora znanstvenog časopisa za uređivanje sažetaka znanstvenih članaka. Također, polaznici su poučavani umijeću pisanja sažetka znanstvenog članka i konferencijskog priopćenja, te izradi izlaganja uz osnovne prezentacijske vještine. Navedenim radionica nije završena, jer je sastavni dio provođenja ishoda učenja i zadatak pisanja sažetka konferencijskog priopćenja te izrade izlaganja na posteru ili usmenog izlaganja, za što su studenti do ponovnog radnog susreta dobili razdoblje od dva mjeseca. Kao i prethodne radionice i ova je ostavila poseban trag među studentima, opisan u visokim ocjenama i vrijednim pozitivnim komentarima u studentskom evaluacijskom upitniku.

 

 

Komentari