Strastveni “Othello” pleše na Riječkim ljetnom noćim

261

U koreografiji dvoje sjajnih koreografa Zorana Markovića i Maše Kolar, u predstavi po motivima glasovite tragedije Williama Shakespearea, plešu Nikola Tomašević, Tamara Ivanović, Ana Ignjatović, Strahinja Lacković, Miloš Isailović, Milica Jević i Miloš Kecman. Scenografkinja i kostimografkinja predstave je Angelina Atlagić.

Tragedija W. Shakespearea Othello postala je vječna inspiracija umjetnika koji su iz ovog djela crpili najrazličitije teze – osjećanja strasti, straha, ljubomore… a univerzalnost tih osjećaja omogućuje da se ona lako transferiraju u današnje vrijeme, pa da, kao i druga Shakespeareova djela, izazivaju katarzu u stvaralačkom izrazu moderne umjetnosti. Othello balansira na rubu arhetipske strasti muško-ženskog odnosa, ali i oštre, beskrupulozne političke igre. Kao takav on je bio intrigantan autorima predstave, koji su ga osuvremenili i na njegove teze replicirali jezikom plesnog teatra. Događaj je smješten, i vremenski i stilski ograničen, u jednu noć. Jedan party. Othello s kraja zabave? Kraja igre? Kraja partije? Otelovski, karakteristično tragičan zaplet, tretiran pročišćenim sredstvima plesnog teatra, apostrofira strast, učitavajući istodobno i neke novovremenske simbole.

Ovu iznimno uspješnu i zanimljivu predstavu kritika je popratila isključivo pohvalama poput: „Scene ljubavi, potpunog tjelesnog i duhovnog pripadanja, djelovale su lirski i impresivno, što je publika nagradila ovacijama i aplauzom“ ili „Plesom kao “beskrajnom mišlju” istkan je niz slika: zavođenje, ljubomoru i ostale surogate ljubavi na “partiju” prati strasna, nemirna muzika.“
Pokrovitelj baletnog programa Riječkih ljetnih noći 2011. je INA.

Komentari