San ljetne noći

528

Prava glazbena poslastica za festivalsku publiku „Riječkih ljetnih noći“ bit će koncert riječkih filharmoničara uz solistički nastup violončelista Petra Kovačića pod nazivom „San ljetne noći“ u srijedu, 7. srpnja 2010. u 21,30 sati na novoj festivalskoj lokaciji, na plaži ex Park hotela ispod O. š. Grivica na Pećinama.

„San ljetne noći“ pod dirigentskim štapićem maestra Igora Vlajnića, kojemu će ovo biti prvi nastup s Riječkom filharmonijom, počet će jednom od najpopularnijih Mozartovih skladbi Serenadom za gudače br. 13 u G-duru KV 525  poznatijom kao „Mala noćna muzika“.

Mozart je „Malu noćnu muziku“  napisao 1787. godine i, bez sumnje, danas je to glazba koju se može čuti uvijek i svugdje jer njezina je ljepota neupitna i neprolazna.

Atraktivan program koncerta Riječke filharmonije, koja uvijek priređuje istinske glazbene doživljaje, nastavit će se  djelom Petra Iljiča Čajkovskog „Varijacije na rokoko temu op. 33“ gdje će svoju iznimnu tehniku muziciranja pokazati tridesetogodišnji violončelist Petar Kovačić, dobitnik mnogobrojnih domaćih nagrada i priznanja, inače prvi čelist Riječke filharmonije i čelistički vođa dionice orkestra riječke Opere.

Za kraj ljetne noći glazbenici Riječke filharmonije će, koji od osnutka Riječkih ljetnih noći iz godine u godinu priređuju vrhunske koncerte, izvesti vedro djelo Felixa Mendelssohna- Bartholdyja „San ljetne noći“. Mendelssohn je napisao scensku glazbu „San ljetne noći“ op.61 1842. godine odnosno šesnaest godina nakon što je napisao istoimeno djelo op. 21 (poznatu uvertiru). Naime, nakon velikog uspjeha izvedbe Sofoklove „Antigone“ s Mendelsshnovom glazbom (op.55) 1841. u Potsdamu, pruski kralj Frederick William IV. ga je zamolio da napiše još scenske glazbe. „San ljetne noć“  izveden je 1843. također u Potsdamu, kao i Sofoklov „Edip“ za kojeg je Mendelssohn glazbu napisao 1845., a koja je posthumno objavljena kao op. 93. Uvertiru „San ljetne noć“i skladatelj je izvorno napisao kao samostalno djelo 16 godina ranije. Potom ga je inkorporirao u istoimenu scensku glazbu kao njenu uvertiru odnosno prvi od 14 brojeva, koji uz neke vokalne dijelove uključuju i čiste orkestralne stavke.

www.rijeckeljetnenoci.com

Komentari