Produženje natječaja za prijavu radova za 18. Festival prvih na temu «Potreba za stanom i stambena politika»

7

Umjetnička organizacija Studio Artless produžuje natječaj za prijavu inovativnih i kritičkih umjetničkih radova za 18. Festival prvih do 19. srpnja 2020. Radovi na temu: Potreba za stanom i stambena politika mogu biti izvedeni u bilo kojem mediju, pod uvjetom da autor u tome mediju radi po prvi put. Prijave s opisom rada, kratkom biografijom autora i kontaktom pošaljite na festivalprvih@gmail.com. Zbog mogućnosti održavanja u online obliku, molimo da se radovi mogu tome prilagoditi. Festival prvih planiramo održati od 3. do 7. studenog 2020. u Centru KNAP – Centru kulture na Peščenici, Ivanićgradska 41 a, Zagreb.

Središnju temu 18. Festivala prvih inspirira i zvučna i prostorna instalacija mlade umjetnice Nikoline Butorac (1986.), PRAZNINA DOMA/(Ne)vidljivi nomadi, nagrađena na 16. Festivalu prvih 2017. godine. Butorac kroz niz intervjua i jestivi plan stana propituje potrebu za vlastitim domom/stanom i označava je fikcijom nedostupne mladim ljudima. Stambeno je pitanje predmet njezinog dugotrajnijeg umjetničkog interesa, jer problem osjeća dubinski svojim. Naime, u Hrvatskoj 70 do 80% mladih u dobi od 18 do 34 godine još uvijek živi s roditeljima, jer si ne mogu priuštiti skupi najam ili kredit.

Butorac se pita hoće li time što nema novaca za vlastiti dom imati život otvoreniji za promjenu i isprobavanje života u drugim zemljama? Koliko je na takav način života i razmišljanja prisiljena, a koliko to uistinu želi? Ako postoje druge opcije – koje su one?

Sva ta pitanja i probleme smatramo izuzetno poticajnima za umjetnička istraživanja, za diskurzivne programe i umjetničke radionice kojima ćemo oblikovati program 18. Festivala prvih.

 Web stranica festivala: http://www.studio-artless.hr

***

Festival prvih pokrenuo je multimedijalni umjetnik Željko Zorica (1957. – 2013.) postavivši ga kao smotru dostignuća stvaratelja različitih umjetničkih i neumjetničkih profila. FP svake godine proglašava središnju temu. Dosadašnje teme bile su: reklamokracija, GMO i biotehnologije, dominacije, mine, društvena odgovornost kapitala, mediji i prava djeteta, besplatno obrazovanje, poslovi sa Suncem, nepoznata mjesta u hrvatskoj umjetnosti 70-ih i 80-ih, nada, društvo razočaranja, depresija, solidarnost, pravo na (po)grešku, izmišljanje tradicije, doba praznine, fluidna ljubav. Pokretanje Festivala prvih 2003. godine bilo je važno kako bi se otvorio prostor na javnoj sceni u zatvorenoj sredini te omogućio inicijacijski trenutak onima koji dolaze i, još važnije, da bi se prisililo/privoljelo one umjetnike i sve ostale koji su već tu da se usude napustiti profesionalno i zanatski sređene manirističke dvorce svojeg javnog istupa.

Komentari