Dugotrajnim pljeskom i uzvicima odobravanja ispraćena je s pozornice riječkog HNK-a glumačka i autorska ekipa drame „Život lude“ prema novelama Ryũnosuke Akutagawe koja je u režiji i dramatizaciji gosta iz Gruzije Davida Doiashvilija zasjala na riječkim daskama 22. siječnja.
Već naslovi u dnevnim novinama jasno poručuju kako je najnovija predstava nastala u koprodukciji HNK Ivana pl. Zajca i HKD Teatra u svim svojim segmentima iznimna predstava. “Život lude’ – dva sata čiste umjetnosti i kazališne čarolije” ili “Suptilno istkana poetska drama” samo su neki od tih naslova. Jutarnji list pak uvrstio je na prvom mjestu tjedne top 5 liste “Predstave koje morate vidjeti ovaj tjedan” upravo “Život lude”.
“Već dugo, a možda i nikada, nije na riječkoj sceni viđena toliko lijepa, maštovita, poetična i bajkovita predstava u kojoj su gledatelji jednostavno uživali. Glumci odlični, s radošću igraju ovu zahtjevnu predstavu, publika zadovoljna, zahvaljuje pljeskom i povicima odobravanja. Dogodilo se sinoć u Rijeci…kazalište“, riječi su Ljubice Stipaničić, novinarke Hrvatskog radija – Radio Rijeke. Oduševili su svi protagonisti predstave od Damira Orlića u glavnoj ulozi, Dražena Mikulića, Igora Kovača, Tanje Smoje, Edite Karađole, Jelene Lopatić i Andreje Blagojević.
“Središnji je lik Sensei, zapravo autorov alter ego, čiju je psihološku kompleksnost utjelovio Damir Orlić. Za ovog glumca Hrvatske drame Sensei je dosad jedna od najzahtjevnijih uloga, koju je kreirao u rasponu različitih emotivnih stanja – između egzaltacije i melankolije, ludila i genijalnosti, dječje zaigranosti i traženja izlaza u smrti, između halucinacija i grubog suočavanja s realnošću”, napisala je kritičarka Novog lista Kim Cuculić dok je novinarka Vjesnika Ljiljana Mamić Pandža istaknula: “Uvijek samozatajni Damir Orlić iznova je pokazao umjetnički dar, vjerno utjelovljujući lik japanskog pisca Ryunosuke Akutagawe koje je posljednje dvije godine života patio od vizualnih halucinacija i potpunog otuđenja”, dok je Večernjakova novinarka Elena Čuljat, među ostalim, ustvrdila: “Uz dojmljivu energiju protagonista Damira Orlića svakako valja izdvojiti izvrsnu Jelenu Lopatić koja je osobitom predanosti prenijela svu začudnost umjetničkoga ideala R.Akutagawe.” Kritičarske pohvale idu i na račun Edite Karađole kao i Dražena Mikulića koje je publika gledala u ulogama Vještice i sluge Gonsukea. “Ulogu za pamćenje kreirala je izvanredno sugestivna Edita Karađole, koja zlu Vješticu i čarobnicu igra na baletnim špicama. U interpretaciju ovog fantazmagoričnog lika Karađole je unijela svu raskoš svog glumačkog talenta – od fizičke transformacije, do nijansiranja lika modulacijom glasa i scenskim pokretom”, istaknula je Kim Cuculić dok je za Dražena Mikulića napisala kako je „ostvario upečatljivu ulogu odanog i poniznog sluge čija interpretacija nije jednoznačna – njegov Gonsuke istovremeno je jedina spona njegova gospodara s realnošću, ali i suigrač u njihovoj bizarnoj zamjeni uloga. U završnom, spektakularno izvedenom prizoru, i Gonsuke postaje dio autorove imaginacije i prodora u metafizičko. (…).Ukoliko je u stvanom životu vjera u čudo samo iluzija, predstava »Život lude« dokaz je da su barem u kazalištu čuda još uvijek moguća.”
“Koristeći nekoliko Akutagawinih kratkih priča, Doiashvili je, najprije veliki dramaturški a potom i redateljski talent, iskoristio na najbolji mogući način. Nastala je predstava u kojoj se pisac prisjeća svojih likova, opraštajući se sa životom. Sudbine svojih junaka on ne određuje. On smišlja, smjera, želi…ali likovi imaju svoj karakter i svoju glavu…ne završava uvijek kako to pisac hoće. Opsjedaju ga, ne daju mu mira, ne spava niti jede zbog njih.Taj nadasve zanimljiv aspekt nastajanja književnog djela iskren je, doživljen, nepatvoren, beskompromisan i duhovit.To što nam pisac dopušta da zavirimo u njegovu intimu, predstavu čini posebnom. A način na koji nam je Doiashvili sa suradnicima to prikazao, graniči s kazališnim čudom, riječi su Ljubice Stipaničić i najbolja preporuka za dolazak na predstavu “Život lude”.
Predstava je na programu 24., 25. i 26. siječnja i 1.,2. i 3. veljače 2011. u riječkom HNK Ivana pl. Zajca s početkom u 19,30 sati.
Komentari