Srpanj u Ljetnom Art-kinu: red kultnog, red domaćeg, red najnovijeg

104

Prošlo je 60 godina otkako je crtani film Surogat Dušana Vukotića osvojio nagradu Oscar za najbolji crtani film, postavši prvim neameričkim filmom kojem je to pošlo za rukom. Toj velikoj obljetnici u čast, Art-kino započinje retrospektivu Zagrebačka škola crtanog filma – ostavština, odajući priznanje ovoj zbilja impresivnoj umjetničkoj grani, kojom se malo koja druga s ovih prostora može usporediti.

Službeno otvorenje programa, koji će se odvijati tijekom ljeta i jeseni, a namijenjen je najmlađim, mlađim i starijim generacijama, održava se 1. srpnja u Ljetnom Art-kinu s početkom u 20:30 sati okruglim stolom na kojem će sudjelovati filmolog i filmski kritičar Nikica Gilić, filmski i kazališni redatelj te ravnatelj Zagreb filma Vinko Brešan i pisac, karikaturist, filmski autor i filmolog Midhat Ajanović Ajan, inače osvjedočeni poznavatelj animiranog filma i stripa te pisac više nagrađivanih stručnih knjiga i monografija iz tih umjetničkih oblasti. Prije i nakon okruglog stola, u 19:30 i 21:30 sati, prikazuju se dva bloka nagrađivanih crtanih filmova Zagrebačke škole crtanog filma.

Glazba spaja

Autorski film fiumanske pjesnikinje, prevoditeljice i novinarke Laure Marchig Glazba spaja / Moj svijet na tanjuru svoju riječku premijeru u Ljetnom Art-kinu ima 4. srpnja u 21:30 sati. Kao što sam naslov sugerira, film spaja poeziju, glazbu i kulinarstvo u svojevrsnu familijarnu kuharicu, prateći povratak autorice u riječki kvart Kozala, u kuću njenih predaka. Iz tog mikrokozmosa kreće potraga za izgubljenim vremenom dok se, malo po malo, materijaliziraju razni likovi-duhovi koji pričaju svoju priču i ostavljaju po jedan recept, omogućavajući gledateljima da stvore glazbeno-vizualni priručnik recepata.

Glazba spaja sve umjetnike uključene u ovu priču, kao i originalne kompozicije Darka Jurkovića Charlieja i Ivana Valušeka, koji će, po završetku premijerne projekcije, na bočnim stepenicama Art-kina održati kraći koncert uz druženje. Ulaz na riječku premijeru filma slobodan je za sve posjetitelje.

Što smo dijelili

Idući dan, 5. srpnja u 21:30 sati, u Ljetno Art-kino donosi riječku premijeru nagrađivanog eksperimentalno-dokumentarnog filma Ono što smo dijelili multimedijske umjetnice Kamile Kuc. Sedam stanovnika države na Crnom moru razvija mrežu priča o gubitku i raseljenju kroz sjećanja na rat između Gruzije i separatističke regije Abhazije koju podržava Rusija. Ono što smo dijelili bavi se sjećanjem, međugeneracijskim traumama, ratom i raseljavanjem te tako pokazuje da manevriranje među ovim temama zahtijeva suptilnost, a ponekad i fikciju, kazala je autorica filma Kamila Kuc koja će prisustvovati riječkoj projekciji filma u Art-kinu.

Kratkometražni film Između nas mlade riječke redateljice Ane Butigan priča je koja istražuje osjećaje dječje ljubavi i ljubomore, paralelno otkrivajući višeslojnu dinamiku obiteljskih odnosa. Riječkoj premijeri filma u četvrtak, 7. srpnja u 20 i 30 sati prisustvovat će, uz redateljicu, i direktorica fotografije Zagorka Vuković, producent Aleksa Mijatović te glumica Jelena Lopatić.

Pjevajmo na kiši

U nezavisna kina diljem Hrvatske, pa tako i u Art-kino, u srpnju stiže program Filmski boršč – ukrajinski film u Kino mreži koji zajednički realiziraju Hrvatski audiovizualni centar i Kino mreža, u suradnji s Dovženko centrom, u znak podrške ukrajinskim autorima, filmskim djelatnicima i svim stanovnicima ratom pogođene zemlje. Od 8. do 17. srpnja na velikom platnu Ljetnog Art-kina riječka će publika moći pogledati tri ukrajinska klasika: Sjene zaboravljenih predaka (1964.), Čovjek s filmskom kamerom (1929.) i Operacija Miraz (1961.) te tri suvremena naslova prikazana u selekcijama svjetski relevantnih festivala: Zemlja je plava kao naranča (2020.), Pleme (2014.) i Stop Zemlja (2021.).

Program Kino klasik u srpnju na veliko platno Ljetnog Art-kina donosi mjuzikl Pjevajmo na kiši koji ove godine slavi svoju jubilarnu sedamdesetu godišnjicu. Drugi film američkog glumca, redatelja i plesača Genea Kellyja, kojeg je korežirao i koreografirao sa Stanleyjem Donenom, ujedno je i njegov najuspješniji i najpoznatiji film, a danas se smatra jednim od najboljih mjuzikala u filmskoj povijesti. Film se u Ljetnom Art-kinu prikazuje 14. srpnja u 21:15 sati.

Dvadeset peta obljetnica filma na repertoar programa Kultno kino, 17. srpnja u 21:15 sati, donosi Kralja pornića P. T. Andersona. Drugi dugometražni film obožavanog američkog redatelja prati prijelaz iz 70-ih u 80-te godine kad se u porno industriji dogodio nagli preokret s izumom video tehnologije koja je pojednostavila distribuciju ‘filmova’ i snizila troškove snimanja. Redatelj je radnju postavio u ironičnom ključu te ju je usmjerio prema razotkrivanju pozadinskih zbivanja, a zbog mozaičke strukture, mnoštva likova i razrađenog prikaza supkulturnog socijalnog miljea sa svojim igrama, normama i ‘herojima’, Andersonov se film od samih početaka povezivao s Altmanovom poetikom.

Kralj pornića

Među novim filmovima na repertoaru Ljetnog Art-kina nalaze se hvaljena biografska drama Baza Luhrmanna Elvis (od 2. srpnja) o životu pjevačke legende Elvisu Presleyju i romantična drama  Mie Hansen-Løve Bergmanov otok (od 7. srpnja), melankolična meditacija o odnosima, zaigrano promišljanje o kreativnom procesu i intimna počast švedskom majstoru. Tu je i francuska politička komedija Zauvijek zajedno (od 15. srpnja) Benoîta Delépinea i Gustava Kerverna te dokumentarni film zadivljujuće ljepote Kraljica baršuna (od 21. srpnja) o traganju za rijetkom i neotkrivenom faunom na tibetanskoj visoravni. Kraj mjeseca donosi jedan od najočekivanijih filmova godine, dirljivu irsku dramu Belfast Kennetha Branagha (od 28. srpnja), uz reprize ovogodišnjih miljenika publike: Paralelne majke Pedra Almodóvara (26. srpnja) i Licorice Pizza Paula Thomasa Andersona (27. srpnja).

Ulaznice se mogu rezervirati putem e-pošte (ulaznice@art-kino.org), a kupiti na blagajni Art-kina svakoga dana sat vremena prije početka prve projekcije ili na internetskoj stranici ulaznice.hr.

Više informacija potražite na https://www.art-kino.org/hr/

L.B.

Komentari