U Rijeci je 7. veljače 2025. godine održano sedmo izdanje obilježavanja Dana crvenih haljina, s ciljem podizanja svijesti o moždanom udaru kod žena. Ova inicijativa, prepoznatljiva po simbolu crvene haljine, istaknula je važnost prevencije, prepoznavanja simptoma i pravovremenog reagiranja na ovu ozbiljnu zdravstvenu prijetnju. Kroz edukativne aktivnosti i javnu kampanju, naglašeno je kako moždani udar može pogoditi žene svih dobnih skupina, te je potaknuta svijest o zdravijem načinu života i redovitim liječničkim pregledima.
Na riječkom Korzu u jutarnjim satima građanima je na raspolaganju bio infopunkt gdje su mogli dobiti edukativne materijale i informacije o moždanom udaru. Nakon aktivnosti na Korzu, u Gradskoj vijećnici su stručnjaci bolnice održali edukativna predavanja o prevenciji moždanog udara, tegobama i liječenju, posebnosti moždanog udara kod žena i života nakon moždanog udara.
Program je kulminirao u večernjim satima u HNK Ivana pl. Zajca, gdje je održana glazbeno-scenska večer s nastupima Nene Belana i Fiumensija, Tine Vukov, Klape Luka, Sergeja Božića i Slađane Čolović, Eliše Papića, Lucije Stipanović i Luke Lukačevića. Za modni dio programa pobrinuli su se renomirani modni dizajneri Juraj Zigman, Hippy Garden, Xenia Design, Miau Couture i Selin Boutique, a program je vodila Belma Džomba.
Moždani udar, iako često pogrešno povezivan isključivo s muškarcima, u stvarnosti predstavlja veći rizik za žene, osobito u starijoj dobi. Kampanje u okviru Dana crvenih haljina naglasile su ključne čimbenike rizika, poput visokog krvnog tlaka, stresa, pušenja i nezdravog načina života, te potaknule žene na redovite liječničke preglede i aktivnu brigu o vlastitom zdravlju.
Ova važna akcija okupila je zajednicu kroz različite aktivnosti, predavanja, medijske nastupe i događaje, kako bi se zajedničkim naporima smanjila učestalost moždanog udara i njegove posljedice. Crvena haljina simbolizirala je snagu, odlučnost i zajedničku borbu za zdravlje žena, podsjećajući na važnost prevencije i solidarnosti.
Obilježavanje Dana crvenih haljina organizirali su Klinika za neurologiju KBC-a Rijeka u suradnji s Medicinskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci i Gradom Rijekom, uz podršku brojnih gospodarstvenika, umjetnika, udruga i medija koji su se ujedinili kako bi podigli svijest o moždanom udaru kod žena – Jadran hoteli, HNK Ivana pl. Zajca, Kanal Ri, HDS Zamp, Momenta Creative Event Management, Feel audio, Hip reklame, Novartis, Brushed – Eni Brušnjak, Prsten, Neurodeg, Gea Make Up, Cvjećarnica Čičak, Level Up i Hair Boutique IN.
Na taj dan svi su nosili crveno, podržavajući žene koje su preboljele moždani udar i ističući važnost preventivnih aktivnosti, zdravog životnog stila te postojećih metoda hitnog liječenja moždanog udara, kao što su tromboliza i mehanička trombektomija.
Komentari