Retrospektiva Roberta Aurera

113

Jesen u Klovićevim dvorima počinje raskošno, otkrivajući se kroz stilski bogatu secesiju. Retrospektivna izložba slikara zagrebačke secesije Roberta Aurera pokazat će posjetiteljima čime je baš ovaj umjetnik već u svojih suvremenika stekao naklonost, zašto ga smatramo majstorom u prikazivanju ženskoga tijela te zašto je baš stekao popularnost kao portretist visokoga građanskoga staleža. Budući da se školovao na izvorima europske secesije – na bečkoj i minhenskoj Akademiji, njegov umjetnički put krenuo je ovim stilskim pravcem te ga danas pamtimo kao secesijskog umjetnika prve polovice 20. stoljeća. Aurer je uz to za hrvatsku kulturu bitan kao prvi i jedini hrvatski slikar koji je izlagao na izložbi minhenske Secesije 1896. godine. Dobitnik je i posebnog priznanja na predstavljanju hrvatske umjetnosti na Svjetskoj izložbi u Parizu 1900. godine. Aurer je time i sam utjecao na razvojni tijek europske moderne umjetnosti početka stoljeća. Retrospektivna izložba u Klovićevim dvorima prikazat će Aurerova djela od samih početaka nastalih za vrijeme školovanja u Beču, Zagrebu i Münchenu, potom skice i crteže te radove koji su nastali pod utjecajem bečkog fin-de siecla. Nije li baš Riječanima secesija najbliža? Jer, Rijeka je prvi hrvatski grad pridružen međunarodnoj mreži secesijskih gradova bogate secesijske arhitekture, stoga Riječani, ukoliko se nađete u Zagrebu, otkrijte na koji se način secesijom otkrivaju djela Roberta Aurera.

Komentari