Larissa Kunić i Marieta Kola, autorice koje objavljuju pod pseudonimom Larí Marí, svojim su prvim romanom Bez ljubavi i mržnje izazvale veliku pozornost na domaćoj književnoj sceni. Potresna priča o senzibilnom mladiću koji na zgarištu obiteljskog života obilježenog napuštanjem, zlostavljanjem, tragedijama i emocionalnim traumama gradi put vlastitog iscjeljenja i prekida emotivni genetski kod naslijeđen od predaka, u kratko je vrijeme osvojila čitatelje i priskrbila autoricama ne samo visoka mjesta na top-ljestvicama najčitanijih i najprodavanijih knjiga u 2014. godini, nego i nagradu Kiklop za debitantsko djelo godine.

Zlatni Mjesec njihov je drugi roman iz ciklusa „proze koja liječi“. Priča ovog romana usmjerena je na dvoje glavnih protagonista – nijemu djevojčicu Lunu i mladića Kirona koji djevojčicu zatiče u zastrašujućim životnim okolnostima i obiteljskom okruženju u kojem je osuđena na zanemarivanje, zlostavljanje i psihološke traume koje prijete ostaviti duboki trag u njezinoj svijesti i onemogućiti njezin normalan psihološki razvoj. Budući da je kao dijete bio ostavljen u domu za nezbrinutu djecu, Kiron se u empatiji za djevojčicu Lunu neprestano lomi između potrebe da je spasi iz takvog obiteljskog okruženja i uvjerenja da je bolje imati i takvu obitelj nego nikakvu, stečenog tijekom vlastitog iskustva napuštenosti i dugogodišnje čežnje za pripadnošću obiteljskom okružju. Bdijući nad Luninom sudbinom, Kiron će igrom sudbine upoznati i članove vlastite obitelji koja ga je u djetinjstvu iznevjerila, a čitatelji će upoznati niz slojevitih, psihološki moćno okarakteriziranih likova čiji će postupci i biografske činjenice razjasniti sve tužne okolnosti i Luninih i Kironovih mučnih iskustava.

Dno koje junaci Zlatnog Mjeseca moraju dotaknuti da bi se suočili sa svim svojim traumama postaje polazna točka s koje će isplivati na površinu novog, boljeg života. Svjetlo koje se iz dubokog mraka ukazuje junacima ovog romana pokazuje im put prema iscjeljenju i prekidanju veza s mučnom prošlošću koja im je onemogućavala istinski život. Činjenica da ovakva proza na sličan način djeluje i na čitatelja, koji se kroz poistovjećivanje s junacima suočava s vlastitim neodgovorenim pitanjima i potisnutim iskustvima, daje joj istinsku odrednicu “proze koja liječi”.

Začudan svijet u koji nas uvlače Larissa Kunić i Marieta Kola u romanu Zlatni Mjesec puno je više od literarno suverenog štiva – to je i duboka psihoanaliza i napeti psihološki triler koji čitatelja vuče i na nove stranice romana i na nove stranice preispitivanja vlastitog života. Napisan “četveroručno”, kao produžena ruka savjetodavnog djelovanja koje autorice svakodnevno provode u svojoj terapeutskoj praksi, ovaj je roman novi dokaz njihove autorske zrelosti i vještine.

Marina Vujčić
urednica portala hena.com