As we drove short short horizon-lines zvučni je i koreografski komad autorice Claire Hubert na raskrižju između koreografije, usmene poezije, zvuka i glazbe i bavi se slušanjem kao jednim od glavnih perceptivnih principa. Autorica svoje komade zamišlja kao “koreografije za slušanje”, pozivajući publiku da sluša ples, poeziju i zvukove, osvjetljavajući alkemiju između duha mjesta i glasova onih koji ga nastanjuju kroz vrijeme. As we drove short short horizon-lines održat će se u HKD-u na Sušaku 21. studenog 2024. u 19.00 sati.
Djelo je nastalo kroz suradnju francusko-belgijske pjesnikinje i koreografkinje Claire Huber, hrvatske plesačice i glazbenice Nastasje Štefanić Kralj i sirijsko-kurdskog glazbenika Stalina Blakea, a prati osjetljive infleksije dugih putovanja koja idu od bliskoistočnih regija, preko Balkana, do Zapadne Europe, prelazeći kratke, sve kraće linije koje kao da ustrajno razdvajaju naše horizonte. Izvedbom se traga za artikuliranjem razlika – bile one umjetničkih ili kulturnih izričaja, bez njihovog miješanja, ali kako bi se izgradili mostovi među njima.
Sastavljeno kao živa partitura s nekoliko glasova, jezika, instrumenata i tijela, i crpeći iz ljudskog iskustva stalnog mijenjanja, ovo intimno djelo poziva publiku da «sluša», da oblikuje svoje percepcije u vremenu, da pruži pozornost na ono što nije odmah vidljivo. Ujedno je i oda putujućim tijelima koje tlo nikada predugo ne zadržava.
PREMA RIJEČIMA AUTORICE
Za komad As we drove short short horizon-lines kao polazište smo uzeli vrstu asimetričnih ritmova koji se mogu pronaći na cijelom Balkanskom poluotoku, preko Grčke i Bugarske, sve do bliskoistočnih regija. Ti ritmovi idu 12 12 123, ili «kratko kratko kratko dugo», ili «titititi taaaaaaaaa».
Dok sam u svom prethodnom djelu istraživala fizički pokret i njegov vlastiti ritam, ovaj put sam htjela preokrenuti proces. Kao polazište uzeti specifičan – kolektivno zajednički – ritam, da bi zatim promišljala koje fizičke, duhovne ili materijalne događaje može manifestirati.
Ritam je postao put koji vodi i inducira pokrete, zvukove i riječi. Tada se pokazalo ono što sam slutila: ti ritmovi me fasciniraju jer artikuliraju raznolikosti, a ujedno premošćuju dvije različite vremenske logike: vrijeme koje je jasno definirano unutar takta i vrijeme koje to nadilazi.
Projekt je nastao 2021. u francusko-belgijsko-hrvatskoj koprodukciji i gostovao je u različitim kontekstima kao što su međunarodni kazališni festivali, festivali suvremenog plesa, umjetnički centri i drugo u Hrvatskoj, Belgiji, Njemačkoj, Srbiji, Albaniji, Bugarskoj, Rumunjskoj, Crnoj Gori. U 2024. predstava je na turneji po Grčkoj (Rabbithole Art Center Atena, te festival u Larissi), u Makedoniji (Međunarodni kazališni festival MOT u Skopju), Sloveniji (Festival Platforma u Mariboru), Mađarskoj (MU kazalište u Budampešti) te u Rijeci u sklopu festivala TranziT.
Koncept, režija i tekst: Claire Huber
Izvedba: Stalin Blake, Claire Huber, Nastasja Štefanić
Kostimi: Zdravka Ivandija Kirigin
Dizajn zvuka i svjetla: Emmanuel Desmyter
Scenografija: Stalin Blake and Claire Huber
Administracijska i produkcijska podrška: France Morin
Trajanje: 50 minuta
PUBLIKA U TRANZITU je program radionica, razgovora i filmova namijenjenih publici
Slušanje kao kultiviranje drugosti – radionica suvremenog kazališta
Voditelji: Claire Huber i Stalin Blake
Za koga: zainteresirana publika do 20 sudionika/ica
Lokacija: HKD na Sušaku, Strossmayerova 1, Rijeka
Vrijeme: srijeda 20. studenog 2024. od 17.00 do 18.30 sati
Na ovoj radionici zajednički ćemo istraživati “slušanje” kao sastavni dio procesa stvaranja. Slušanje je mnogo šire od otvaranja uha. To je način opažanja koji je pažljiv i budan: dopire do onoga što nije odmah dano, podrazumijeva da se ne zna unaprijed, posvećuje pozornost jedinstvenošću i razlikama.
Tijekom našeg zajedničkog vremena fino ćemo podesiti uši i osjetila kroz tjelesni/ fizički pristup.Također ćemo slušati određene ritmove/zvukove i iskusiti učinke koji oni imaju na izvođenje, ples, izražavanje glasom, orijentaciju u vremenu i prostoru, itd. Istraživat ćemo i kako se svaki ritam manifestira sam po sebi i ostvaruje svoj specifičan način postojanja naspram svijeta. To je način na koji smo radili na predstavi As we drove short short horizon lines koja će biti predstavljena sljedećeg dana.
Time ćemo se zapitati gdje “stvaramo”, a gdje “slušamo”… Drugim riječima, prakticirat ćemo i kolektivno propitivati načine stvaranja, daleko od metoda koje uključuju voljne ideje, postupke ili projekte, a bliže kultiviranju onoga što jest. Takav pristup donosi i određenu etiku njegovanja drugosti što znači da ne namećemo prerano koncepte na ono što radimo kako ne bi kolonizirali našu percepciju, kao i da ne definiramo unaprijed učinke na tijelo, već dopuštamo učincima da se pojave iz našeg ulaganja u ono što radimo.
Ulaz na sav program (predstava i radionica) je slobodan uz prethodnu rezervaciju na krila.rezervacije@gmail.com.
Produkcija: Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA
Financijska podrška: Zaklada Kultura nova, Grad Rijeka, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske i Primorsko-goranska županija.
Logistička podrška: HKD na Sušaku
Medijski pokrovitelji: ArtKvart, La Voce del Popolo, Novi list, teklic.hr
Komentari