Nakon pedeset i šest godina od posljednje premijere, riječko kazalište priprema operno remek-djelo, pretposljednju i po mnogima najbolju Verdijevu operu “Otello”. Premijera opere Giuseppea Verdija za koju je libreto napisao Arrigo Boito prema tragediji “Othello” Williama Shakespearea bit će u subotu 28. siječnja odnosno u srijedu 1. veljače 2017. u 19:30 sati, pod dirigentskim vodstvom maestra Villea Matvejeffa i u režiji Marina Blaževića. Publiku očekuju dvije vrhunske solističke podjele u vizualnom spektaklu, poeziji svjetla i scene, pokreta i glume, s preko 150 izvođača na sceni.
Glavni gost dirigent i glazbeni savjetnik Opere HNK Ivana pl. Zajca Ville Matvejeff: “Tragična i nasilna u svijetu snova, psihološki intenzivna, zasigurno će biti vrlo moćno iskustvo za publiku.”
Zborovoditeljica Nicoletta Olivieri, nakon brojnih suradnji s najvažnijim dirigentima, slavnim svjetskim opernim pjevačima i zborovima, pridružila se riječkoj Operi prije četiri mjeseca. U prošlosti je na Verdijevu „Otellu” radila s maestrom Riccardom Muttijem i Placidom Domingom, jednim od najvećih interpreta Otella s kraja prošlog stoljeća. Kako je kazala, važnost zbora posebno će se istaknuti obzirom da je Verdi u „Otellu“ zborske dijelove skladao kao još jednu od uloga, a ne kao pratnju.
Tenor Luis Chapa peti put surađuje s Operom HNK Ivana pl. Zajca, a riječka produkcija osma je produkcija u kojoj pjeva ulogu Otella. Nakon toliko puta u ulozi Otella , zanimljivo mu je, kako je rekao, ući u koncept koji je nov, zanimljiv i inovativno režiran. Kalle Kanttila, finski tenor, također u ulozi Otella, istaknuo je kako je radio na mnogo produkcija različitih kazališta, ali da je ova predstava zaista nešto novo. Kanttila je bio u žiriju Međunarodnog natjecanja mladih opernih pjevača „Zinka Milanov” 2015. i 2016. godine, a sada će se naći na sceni zajedno s prvom pobjednicom. Sopranisticu Anu Petričević pamtimo s prvog Natjecanja 2015. godine kada je oduševila i žiri i publiku te osvojila tri nagrade: prvu nagradu žirija, nagradu publike i nagradu Kazališta. Bit će to njen debi u ulozi Desdemone u omiljenoj joj operi, te operni debi u riječkoj Operi. Petričević kaže kako svatko dolazi sa svojim idejama o operi i ulozi, ali „ako sam ja toliko iznenađena, mogu misliti koliko će to pozitivno iznenađenje biti za publiku!”. Naglasila je kako je ova opera, Verdijev odgovor na Wagnera i verizam, jednako jaka koliko i Shakespeareova drama. „Nadam se da ćemo tu snagu uspjeti prenijeti i publici.”
Nacionalni prvak Opere HNK Ivana pl. Zajca, internacionalno proslavljeni bas-bariton Giorgio Surian u operi „Otello” našao se u ulozi Jaga. Iako navikao na uloge negativaca, kaže kako se ovaj znatno razlikuje. „Jago me naprosto plaši. Nije samo zao, on je čovjek-zlikovac. Poseban je negativac, jako je moderan. Izazov je naći njegove nijanse.”
Gost solist Anton Keremidtchiev ulogu Jaga pjevao je u svjetskim produkcijama već desetak puta. Smatra da unatoč tome, uvijek ima prostora za nadopunjavanje ove gigantske uloge. Drugi put je u Hrvatskoj (pjevao je u Wagnerovom „Parsifalu” zagrebačkog HNK) i prvi put u Rijeci.
Giorgio Cristian Surian pjevat će Cassia u podjeli druge premijere (u prvoj pjeva Marko Fortunato), a nada se uskoro na sceni naći i s ocem. Predstavu uz Marina Blaževića, potpisuju suradnica za scenski pokret i koreografkinja Selma Banich, oblikovatelji svjetla i scene Dalibor Fugošić i Alan Vukelić, kostimografkinja Sandra Dekanić. Voditeljica zbora je Nicoletta Olivieri, asistent dirigenta je Igor Vlajnić, koncertni je majstor Anton Kyrylov, a asistentica dramaturga-redatelja Katherine Maudline. Dječji zbor „Toretta” i Djevojački zbor PZM „Josip Kaplan” pripremile su Doris Kovačić i Suzana Štefanić. U predstavi sudjeluje i ansambl Baleta HNK Ivana pl. Zajca.
Komentari