Opera za tri groša

113

Brecht-Weill

“Opera za tri groša” Bertolta Brechta jedan je od najizvođenijih glazbenih komada u ovom trenutku u Europi, a i šire. Razlog je bez sumnje stanje korporacijskog kapitalizma, te recesija koja je još više potencirala ovisnost svih društvenih čimbenika našeg života i vremena o ekonomskom faktoru. To stanje je globalno, a svi mi smo zarobljenici jedinstvenog modela bez alternative. “Opera za tri groša” događa se zapravo ovdje i sada… To je svijet u kome je sve podređeno profitu. U tom svijetu nema prostora za empatiju, solidarnost, samilost, ljubav, partnerstvo, prijateljstvo.

“Opera za tri groša” je svijet u kome je svatko spreman navući bilo koju masku ili kostim. To je svijet lažnih bogalja, siromaha, lažnih policajaca, lažnih žrtava, lažnih prijatelja, lažnih emocija i odnosa. To je svijet travestija. Čovjeku nije teško neprestano se “presvlačiti” i djelovati pod “maskom prodajući se za sve što nosi profit.

Ali ipak, takav svijet ima svoj čar i ljepotu. Taj svijet proizlazi iz dubine ljudske naravi, iz stremljenja za boljim životom, iz želje za ljepšim i boljim, iz žudnje i nužde za srećom. “Opera za tri groša” nije komad koji moralizira i koji kritizira, već apologija veselja života, radost hedonizma, sreća postojanja, čar egzistencije kao igre, ljepota podlosti, privlačnost nesavršenstva i slavlje lagodnog života. A što drugo može biti opravdanije i pozitivnije od toga?

www.hnk-zajc.hr

Komentari