‘Nad grobom glupe Europe’ riječkog HNK u Ljubljani i Zagrebu

Riječka predstava koja otvara brojna pitanja hrvatske i europske današnjice

176
Biljana Torić, Sabina Salamon, Jelena Lopatić,Dean Krivačić, Dražen Mikulić, Tanja Smoje, Leon Lučev, Marija Tadić, Davor Jureško, Jasmin Mekić

Svoje sljedeće izvedbe predstava “Nad grobom mrtve Europe“ (predstava koja se nekada zvala Hrvatska rapsodija) Sebastijana Horvata i Milana Markovića Mattisa zabilježit će na dvama gostovanjima, prvo u Ljubljani, a potom i u Zagrebu.

Predstava inspirirana Krležinom “Hrvatskom rapsodijom“ u petak, 3. lipnja 2016. bit će odigrana u skopu Drama festivala u Slovenskom narodnom gledišču u Ljubljani. Nedugo zatim, u četvrtak, 9. lipnja gostovat će na Danima satire Fadila Hadžića i bit izvedena u zagrebačkom Satiričkom kazalištu Kerempuh.

U predstavi glume Dražen Mikulić, Tanja Smoje, Jelena Lopatić, Dean Krivačić, Sabina Salamon, Biljana Torić, Davor Jureško, Marija Tadić, Leon Lučev i Jasmin Mekić. Scenografiju predstave potpisuje Jürgen Kirner, kostimografiju Belinda Radulović, a oblikovanje svjetla Boris Blidar.

“Hrvatska rapsodija” Miroslava Krleže smještena je u pretrpani vagon “trećeg razreda Madžarske državne željeznice“ za vrijeme Prvog svjetskog rata. Predstava “Nad grobom mrtve Europe” govori o drugom trenutku, o drugoj vrsti putovanja. Dok su “putnici trećeg razreda” danas zaustavljeni bodljikavom žicom negdje na granicama Europske unije, predstava koju Horvatsu potpisuje u suradnji s dramaturgom Milanom Markovićem Matthisom govori o nama: hrvatskom (europskom) društvu koje te putnike ne želi vidjeti. Poslije stoljetnog sna, glembajevska Evropa se budi u trenutku kada brodovi davljenika isplivavaju na njenim obalama, kamioni mrtvih ljudi bivaju ostavljeni na njenim putovima i milijuni očajnika lutaju njenim gradovima; trenutak koji nije moguće percipirati ni na jedan drugi način nego kao noćnu moru.

Riječka predstava koja otvara brojna pitanja hrvatske i europske današnjice uvrštena je i u program ovogodišnjeg, jubilarnog 50. BITEF-a.

Komentari