Močvara: Opaki i naopaki dizajn – Izložba plakata zagrebačkog kluba Močvare u sklopu programa Swamp Up Rijeka!

137

U sklopu programa Swamp Up Rijeka! osim open air koncerta publiku očekuje i posebna izložba. Riječ je o plakatima nekolicine autora koji su usko vezani za klub Močvaru. Jednako kako je kroz preko 20 godina djelovanja definiran glazbenim i socijalnim sadržajima, zagrebački klub Močvara je prepoznatljivost u javnosti izgradio i uz pomoć jedinstvenog i prepoznatljivog oblikovanja vizualnih materijala kojima su promovirani klub i klupski programi.

Podsjetimo, Swamp Up Rijeka! je na rasporedu u petak, 11.9.od 19h ispred Exportdrva i donosi kolaž žanrova od noise rocka, psihodelije, preko funka do elektronike. Na open air koncertu sviraju domaći prvaci alternativne scene: ABOP, nemanja, Lovely Quinces i Flip Flop Fatality. Ograničen broj ulaznica po pretprodajni cijeni od 30kn moguće je kupiti u suatvu Entri, ulaz na dan iznosi 50kn.

Mike Watt plakat

Močvarin vizualni identitet od samih je početaka bio utemeljen na fantastičnim ilustracijama Igora Hofbauera Hofa i grafičkom dizajnu danas na žalost pokojnog Ivice Baričevića Bare. Hofove ilustracije su i danas prva asocijacija na klub i njegove aktivnosti, kako u Zagrebu i Hrvatskoj, tako i u inozemstvu. Osim njih u ranoj fazi vizualni segment kluba su proširili i obogatili i ilustrator Ivan Eror te dizajneri Tomislav Turković, Tomislav Vranić, Danijel Sikora, Marko Matošić, Slobodan Alavanja, Darko Kujundžić, a u posljednje vrijeme i čitav niz talenata kao što su Lovro Škiljić, Benjamin Beljan, Željka Tkalčec, Ena Jurov,  Krunoslav Nemčić Rakun, kolektiv This Town Needs Posters (Sven Sorić, Hrvoje Spudić)…

Peach Pit plakat

Plakati kluba prepoznati su i na međunarodnoj razini. Neki od plakata objavljeni su u raznim inozemnim publikacijama, primjerice u knjizi Handwritten: Expressive Lettering in the Digital Age, autora Steven Hellera i Mirka Ilića te knjizi The Art of Modern Rock: The Poster Explosion, koja je predstavila plakate sa svjetske klupske scene. Također, uz intervjue s Igorom Hofbauerom, Slobodanom Alavanjom i Darkom Kujundžićem predstavljeni su i u knjizi Dizajn i nezavisna kultura koju su u okviru projekta U fokusu realizirali portal Kulturpunkt.hr i UPI 2Mbooks. Močvarini plakati našli su se i na mnogim izložbama (Milano – promocija knjige The Art of Modern Rock,  Atena – 11th International Biennale of Young Artists of Europe and the Mediterranean,…).

Od 1995. godine do danas Udruženje za razvoj kulture „URK“ i klub Močvara tiskali su više od 1500 plakata. Na ovoj izložbi prikazat ćemo vam mali i pažljivo odabrani dio plakata koji su tijekom godina vizualno predstavljali aktivnosti kluba Močvara.

Izložba “Močvara: opaki i naopaki dizajn”  dio je programa Swamp Up Rijeka! koji zajednički potpisuju zagrebački URK i riječki Distune promotion, posebno osmišljenog za Europsku prijestolnicu kulture. Izložbu je moguće pogledati od 14. do 17.9. od 11h do 21h u Exportdrvu.

Pere Ubu Ilustracija Igor Hofbauer Hof

Najavljeno događanje organizirano je uz poštivanje svih preporuka HZJZ-a za sprječavanje zaraze virusom COVID-19. Radi zaštite općeg zdravlja, svi se sudionici i posjetitelji pozivaju na poštivanje preporuka: pojačana osobna higijena, fizička udaljenost te nošenje zaštitnih maski, dok će se na ulazu posjetiteljima mjeriti temperatura te utvrđivati istinitost datih podatka za ulaznice

Komentari