Kieślowski srijedom u Ljetnom Art-kinu: filmska posveta velikanu poljske kinematografije

Ciklus se otvara 23. lipnja diskurzivnim programom Filmske tribine HDFK-a: Razgovori o Bojama u suorganizaciji s Hrvatskim društvom filmskih kritičara u kojem sudjeluju filmska kritičarka Dina Pokrajac te filmski kritičari Dragan Rubeša i Hrvoje Pukšec, a nakon razgovora slijedi prvi dio legendarne trilogije boja – film Plavo

10

Povodom 80 godina od rođenja i 25 godina od smrti redatelja i scenarista Krzysztofa Kieślowskog, Art-kino organizira ciklus Kieślowski srijedom koji srijedama od 23. lipnja do 28. srpnja u Ljetno Art-kino donosi ukupno šest znamenitih filmova legendarnog poljskog redatelja.

Iz bogatog i upečatljivog opusa kojim je Kieślowski stekao reputaciju angažiranog i kritici naklonjenog autora, sklonog nadmudrivanju sa sistemom kojeg nastoji razobličiti, Art-kino izdvaja filmove iz njegove druge faze koja je označena njegovim odmakom od konkretnog i uzletom prema metafizičkom i slučajnom.

Ciklus se otvara 23. lipnja u 20:30 sati diskurzivnim programom Filmske tribine HDFK-a: Razgovori o Bojama u suorganizaciji s Hrvatskim društvom filmskih kritičara u kojem sudjeluju filmska kritičarka Dina Pokrajac te filmski kritičari Dragan Rubeša i Hrvoje Pukšec.

Slučajnost – Copyright DR-MK2 (3)

Iste večeri program se nastavlja u 21:30 sati projekcijom filma Plavo, prvim dijelom autorove trilogije boja koja je inspirirana bojama francuske zastave i idealima iz njezinog revolucionarnog razdoblja: slobodom, bratstvom i jedinstvom.

Plavo govori o ženi (Juliette Binoche) koja nakon nesreće u kojoj gubi kćer i muža, poznatog skladatelja, pokušava pokidati svaku vezu s prijašnjim životom, što i doslovno čini s muževljevom nedovršenom partiturom, samo kako bi shvatila da pitanja vlastitog izbora ne mogu poništiti stvarnost koja se k tome vrlo uspješno trudi poništiti čovjekov osjećaj slobode. Film je nagrađen Zlatnim lavom u Veneciji, a na istom festivalu Juliette Binoche je osvojila Kup Volpi za najbolju glumicu.

Iduće srijede, 30. lipnja na programu je Bijelo, drugi dio trilogije boja. Dobitnik Srebrnog medvjeda u Berlinu za najbolju režiju, film prikazuje napore poniženog i uvrijeđenog muža Karola (Zbigniew Zamachowski) da se osveti supruzi Dominique (Julie Delpy) koja ga je prisilila na razvod i time mu praktički onemogućila daljnji boravak u Parizu.

Prva srpanjska srijeda rezervirana je za Crveno, finalni dio trilogije boja. U Crvenom radnja je smještena u Ženevu, a priča prati odnos koji se razvija između studentice i povremene manekenke Valentine (Irène Jacob) te sudca u penziji Josepha (Jean-Louis Trintignant), koji dane provodi prisluškujući svoje susjede, nakon što mu ova autom pregazi psa. Crvena se smatra najuspjelijim dijelom trilogije, uz nominacije za sve prestižnije filmske nagrade.

Crveno

  1. lipnja na programu je Dvostruki Veronikin život, glazbena psihološka drama o životu žena dvojnica – Weronike iz Poljske i Veronique iz Francuske – za čiju je dvostruku ulogu Irène Jacob na festivalu u Cannesu 1991. godine nagrađena kao najbolja glumica, dok je redatelj osvojio Nagradu Međunarodne kritike FIPRESCI i Nagradu ekumenskog žirija, a film je godinu kasnije nominiran i za Zlatni globus.

Nastavak ciklusa 21. lipnja donosi nagrađivanu i hvaljenu kriminalističku dramu Kratki film o ubijanju, originalno zamišljenu kao dio TV-serijala Dekalog nastalog kao meditacija na osnovu deset božjih zapovijedi. Film je 1988. godine na kanskom festivalu osvojio Nagradu žirija, kao i Nagradu FIPRESCI, a prvi je naslov koji je osvojio Nagradu za najbolji film Europske filmske akademije.

Ciklus Kieślowski srijedom 28. srpnja zaključuje film Slučajnost, omnibus sastavljen od triju priča o mladiću Witeku (Bogusław Linda) koji pokušava uhvatiti vlak te kako ta obična okolnost može, ovisno o tome hoće li se popeti na njega i koga će na njemu sresti, utjecati na daljnji tijek mladićevog života. Osmišljen kao svojevrsna meditacija o nemogućnosti samostalnog formiranja sudbine u totalitarnom okruženju, film predstavlja autorov odmak od vanjskog ili konkretnog pristupa stvaranja filmske stvarnosti i prelazak na teren unutrašnjeg ili apstraktnog koja se je najbolje manifestira u prodoru mašte u svijet realnog.

Ulaznice se mogu rezervirati putem e-pošte (ulaznice@art-kino.org), a kupiti na blagajni Art-kina svakoga dana sat vremena prije početka prve projekcije ili na internetskoj stranici ulaznice.hr.

Više informacija potražite na https://www.art-kino.org/hr/program/ciklusi/kieslowski-srijedom

Komentari