HNK Zajc obilježava 100. obljetnicu Mahlerove smrti

252

Uz riječku opernu zvijezdu, mezzosopranisticu Kristinu Kolar i prve puhače-soliste simfonijskog orkestra HRT-a Darija Golčića, Tamaru Cohe Mandić, Domagoja Pavlovića, Žarka Perišića, Banka Harkayja, Vedrana Kocelja i Vanje Lisjak, riječki Filharmoničari pod vodstvom istaknute dirigentice Nade Matošević priredit će izniman koncert s nesvakidašnjim programom u riječkom HNK Ivana pl. Zajca u četvrtak, 3. ožujka 2011. u 20 sati. Naime, na programu koncerta Riječke filharmonije u povodu 100. obljetnice smrti Gustava Mahlera, skladatelja posljednjeg u nizu bečkih simfoničara Prve bečke škole, naći će se Mahlerov ciklus pjesama “Lieder eines fahrenden Gesellen” odnosno “Pjesme putujućeg djetića” u komornoj obradi Schönberga za glas i komorni sastav kao i Koncert za sedam puhačkih instrumenata, timpane, udaraljke i gudače švicarskog kompozitora Franka Martina te orkestralna suita “Građanin plemić”, op.60 Richarda Straussa.
Prema riječima umjetničke ravnateljice Riječke filharmonije Nade Matošević program je svojevrsna novost za riječku publiku jer se ne izvodi često. Štoviše, posljednji put Mahlerove “Pjesme putujućeg djetića” slušale su se 2003. godine i to u Mramornoj dvorani Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja također u izvedbi Riječke filharmonije dok se Martinova i Straussova navedena djela izvode prvi put u devetogodišnjem djelovanju Filharmonije.
“Pjesme putujućeg djetića” poznate još kao “Pjesme suputnika” ciklus je
od četiriju pjesama čiji je glavni lik odbačeni ljubavnik koji usamljen luta zemljom. Sam Mahler je i napisao tekst, nadahnut nesretnom ljubavlju s pjevačicom koju je sreo dirigirajući u Kasselu.
Gustav Mahler (1860.-1911.) jedan je od najpoznatijih skladatelja s prijelaza neoromantizma na modernu čija je glazba puna emocionalne i duhovne iskrenosti.

S druge strane, u Koncertu za sedam puhačkih instrumenata, timpane, udaraljke i gudače Frank Martin istražuje zvukovne mogućnosti sedam puhačkih glazbala (flaute, oboe, klarineta, fagota, trublje, roga i trombona), uz svako glazbalo veže određene skladateljske postupke, te stvara konverzaciju u kojoj svatko govori vlastitim jezikom. Djelo je nastalo 1949. godine.
Frank Martin (1890.-1974.) švicarski je skladatelj poznat po svojemu snažnom stilu u kojem je inkorporirao elemente njemačkih skladatelja posebice Johanna Sebastiana Bacha s elementima francuskih kompozitora 20. stoljeća. Uz to, 1930-tih godina u svojim se skladbama koristio 12-tonalnom metodom.

“Građanin plemić”, op.60 orkestralna je Straussova suita skladana između 1911. i 1917. godine, a uporište je pronašla u poznatom istoimenom djelu J.B.P. Molièrea i J.B. Lullyja. Premijera je upriličena u Beču 31. siječnja 1920. pod osobnim vodstvom skladatelja. U izvedbi poznatog Straussova djela na solo violini nastupit će mladi priznati violinist Marco Graziani.
Richard Strauss (1864.-1949.) slavni njemački kompozitor, jedan od najvećih skladatelja 20. st. Stilski se nadovezuje na kasno romantičarski smjer Franza Liszta i Richarda Wagnera i ulazi u razvoj glazbene moderne.

Komentari