Berlinale Special 2021 u Art-kinu: Najbolja ostvarenja suvremenog njemačkog filma

Program Berlinale Special u Art-kinu otvara njemački kandidat za nagradu Oscar, znanstveno-fantastična dramedija Muškarac iz snova, uz slobodan ulaz na film otvorenja za sve posjetitelje. Nastavak programa do 23. listopada donosi još pet najboljih ostvarenja suvremenog njemačkog filma, prikazanih na proteklom Berlinaleu

20

Četvrti po redu Berlinale Special od 18. do 23. listopada u Art-kino donosi šest atraktivnih naslova s najprestižnijeg njemačkog filmskog festivala – Berlinalea, a program se provodi u suradnji s Goethe-Institutom Kroatien. Manifestacija je osmišljena u želji da se domaćoj publici približe najbolja ostvarenja suvremenog njemačkog filma uz pregršt premijera i fokus na aktualne laureate Njemačke filmske nagrade.

Program 18. listopada u 20 sati otvara znanstveno-fantastična dramedija Muškarac iz snova, njemački kandidat za nagradu Oscar, o testnoj romansi između znanstvenice i humanoidnog robota, programiranog da zadovolji sve njene želje. Novi film njemačke redateljice Marije Schrader (hvaljene zbog serije Unorthodox) neobičan je spoj znanstvene fantastike i egzistencijalističke drame upakirane u modernu romansu koja se na zanimljiv način poigrava ljudskom inteligencijom i osjećajima uz pomoć one ‘umjetne.’ Maren Eggert je za ulogu Alme na ovogodišnjem Berlinaleu nagrađena Srebrnim medvjedom u kategoriji Najbolja glumačka izvedba. Ulaz na otvorenje programa uz film Muškarac iz snova slobodan je za sve posjetitelje.

Fabian ili o propasti

Idući dan u isto vrijeme donosi dramu Dom Franke Potente o povratniku iz zatvora koji se mora suočiti s demonima iz svoje prošlosti. Kritika se pohvalno izrazila o tematsko-stilskom prikazu iskupljenja i oprosta u sredini ukorijenjenoj u religiju koliko i opterećenoj njome, a posebno su istaknute suptilne glumačke interpretacije glavnih likova.

Srijeda, 20. listopada u 20 sati rezervirana je za političku satiru Curveball Johannesa Nabera, inače autora sklonog satiri i grotesci koja nije izostala ni u posljednjem naslovu njegova filmskog opusa, baziranu na istinitim događajima koji su doveli do rata u Iraku 2003. godine.

Fabian ili o propasti Dominika Grafa, adaptacija romana Fabian Ericha Kästnera, na programu je 21. listopada u 19 sati. Gradeći priču kroz međusobni odnos troje protagonista u weimarskom Berlinu početkom 30-ih godina s različitim ambicijama i ideologijama kojima se suprotstavljaju kulturnim i društvenim institucijama, film postaje pozornicom na kojoj se pred gledateljem rađa i sve brže širi novi autoritarni mentalitet koji će ubrzo uzjahati na vlast.

Zajedljivi susjedi

Crnohumorna drama Zajedljivi susjed koja otvara goruće pitanje gentrifikacije i socijalne nejednakosti u Berlinu zakazana je za petak, 22. listopada u 20 sati. Film prvijenac Daniela Brühla, njemačkog glumca s međunarodnom karijerom (Zbogom Lenjinu!, Nemilosrdni gadovi, Utrka života, Kapetan Amerika: Građanski rat…), ambiciozan je spoj ironične metakomedije, koja se poigrava s glumačkim pozivom koliko i s glumcem samim, te konzekventnog trilera osvete za koji je scenarij napisao jedan od najpoznatijih i najprevođenijih austrijsko-njemačkih pisaca Daniel Kehlmann.

Ovogodišnje izdanje Berlinale Speciala 23. listopada u 20 sati zatvaraju Krvopije Juliana Radlmaiera, uvrnuta marksističko-vampirska komedija. Polazeći od Marxove metafore u Kapitalu kako su predstavnici kapitalističke klase vampiri, njemačko-francusko-švicarski redatelj Julian Radlmaier odlučio se u svom drugom cjelovečernjem filmu poigrati s istom postvarujući je, no samo zato da bi mu poslužila kao sredstvo daljnje ironizacije klasnih odnosa.

Krvopije

Ulaznice za filmove mogu se rezervirati putem e-pošte (ulaznice@art-kino.org), a kupiti na blagajni Art-kina svakoga dana sat vremena prije početka prve projekcije ili na internetskoj stranici ulaznice.hr. Ulaz na prvi dan programa slobodan je za sve posjetitelje, uz rezervaciju mjesta putem spomenute e-pošte.

Više https://www.art-kino.org/en/program/ciklusi/berlinale-special-2021

L.B.

Komentari