“Ako u kamionu lete ptice, je li kamion lakši?”, grupna izložba u Filodrammatici – izlažu Željko Kipke, Branka Cvjetičanin, Aram Bartholl i drugi priznati umjetnici

10
Željko Kipke - Redeo Rebus Ante Circinum - 1988, slika posuđena iz fundusa Muzeja suvremene umjetnosti, Zagreb

U organizaciji udruge Drugo more, u četvrtak 11. travnja u 20 se sati u galerijskom prostoru Filodrammatice (Korzo 28/1, Rijeka) otvara izložba intrigantnog naziva Ako u kamionu lete ptice, je li kamion lakši?. Prema zamisli kustosa Klaudija Štefančića, koji je za ovu priliku okupio radove priznatih domaćih i stranih multimedijalnih umjetnika, izložba se bavi temom znanja u suvremenom dobu obilježenom znanstvenim i tehnološkim razvojem.

Ako u kamionu lete ptice, je li kamion lakši – vizual
Izložba “Ako u kamionu lete ptice, je li kamion lakši”

Pritom se poseban fokus stavlja na znanje do kojega dolazi umjetnost. Premda svoju spoznajnu moć umjetnost može zasnivati na znanstvenim spoznajama i moći pozitivnog znanja, na ovoj su izložbi zastupljeni primjeri umjetničkih praksi koji gaje nepovjerenje prema osnovnim postulatima pozitivizma, smjera u filozofiji i teoriji znanosti koji sve zasniva na činjenicama, a negira svaku metafiziku. Izložba se pita postaje li danas umjetničko znanje, koje naglasak stavlja na osjetilnu spoznaju, sve bitnije i ima li ono ikakvu društvenu ulogu.

Poznati hrvatski slikar Željko Kipke predstavit će kratki film Bulevar 9 života u 12 figura i P.S. i sliku Redeo Rebus Ante Circinum, koju je za potrebe ove izložbe iz svojeg fundusa ustupio zagrebački Muzej suvremene umjetnosti. Među izloženim radovima bit će i knjiga The Outage londonske umjetnice, redateljice i spisateljice Erice Scourti, odnosno njezina biografija napisana uz pomoć svih informacija o njoj koje postoje na internetu (e-mailovi, profili na društvenim mrežama, različite aktivnosti na mreži, itd.), ukazujući na probleme stjecanja znanja pukim gomilanjem informacija.

Aram Bartholl – foto Eva Paulsen
Aram Bartholl – foto Eva Paulsen
Aram Bartholl – Bring your own disc (and crush it) _ 2, foto Vinciane Verguethen
Aram Bartholl – Bring your own disc (and crush it) Foto Vinciane Verguethen
Aram Bartholl – Bring your own disc (and crush it) – foto Vinciane Verguethen
Aram Bartholl – Bring your own disc (and crush it) Foto Vinciane Verguethen

Berlinski umjetnik Aram Bartholl predstavit će instalaciju BYOD – Bring your own disc (and crush it), koja poziva posjetitelje na uništavanje kompjuterskih diskova za pohranu podataka. Činom uništavanja Bartholl nastoji podsjetiti na situaciju u kojoj su se 2013. godine našli novinari i urednici Guardiana, koje je britanska vladina agencija GCHQ natjerala na uništavanje diskova koji su sadržavali dokumentaciju o strahovitim razmjerima državnog nadzora od strane američke i britanske vlade, koju im je dostavio jedan od najpoznatijih svjetskih zviždača Edward Snowden.

Antun Maračić – Maksimir 23. lipnja 2007.
Antun Maračić – Maksimir 23. lipnja 2007

Na izložbi će također biti prikazana serija fotografija Maksimir 23. lipnja 2007. likovnog umjetnika, kustosa i kritičara Antuna Maračića, instalacija Oslobođenje Toma konceptualne umjetnice Branke Cvjetičanin – inspirirane zagrebačkim stanom Toma Gotovca, i video rad Cigareta s Goranom multimedijalne umjetnice Nike Radić.

Branka Cvjetičanin – Oslobodjenje-Toma
Branka Cvjetičanin – Oslobođenje-Toma

Izložba je obilježena diskurzom kriminalističkog romana, osobito Newyorškom trilogijom Paula Austera, a svoje ime posuđuje iz članka If birds in a truck fly, does the truck get lighter?, objavljenog u časopisu The New Scientist, u kojem se izvještava o eksperimentu koji je 2015. izvršen u laboratoriju američkog sveučilišta Stanford. Tamo su, naime, odlučili otkriti što se događa s težinom kamiona koji prevozi ptice u letu.

Dan nakon otvorenja izložbe, u petak 12. travnja u 12 sati, spomenuti njemački umjetnik Aram Bartholl će u velikoj dvorani Filodrammatice održati predavanje Istinska dubina, na engleskom jeziku, u kojem će predstaviti svoje nedavne radove i projekte koji se bave digitalnom privatnošću, anonimnošću, sigurnošću i komercijalizacijom interneta.

Izložba će ostati otvorena do 30. travnja, radnim danima od 17 do 20 sati. Ulaz je slobodan, a više o konceptu izložbe i njenim autorima doznajte na internetskoj stranici Drugog mora.

Komentari