34. Kastafsko kulturno leto 2025: Brodolomke, hit kazališna predstava stiže na životopisnu Crekvinu

108
brodolomke

Kastavskoj publici dobro poznato i omiljeno Kazalište Moruzgva iz Zagreba i ove godine će se predstaviti na živopisnoj Crekvini, gdje će, u okviru festivala 34. Kastafsko kulturno leto 2025. 1. srpnja, odigrati Brodolomke, popularnu hit kazališnu predstavu, čija priča je usredotočena na četiri žene koje su zarobljene na jednom mjestu, a kroz situacije pune gorkog humora, glazbe i plesa, istražuju teme prihvaćanja, razumijevanja, prijateljstva i oprosta.

Igraju:

Daria Lorenci Flatz/Nataša Kopeč, Sanja Milardović, Ecija Ojdanić/Ana Maras Harmander/Barbara Nola, Anita Matić Delić/Iva Jerkovići Luka Petrušić/Sven Šestak

Režija:

Krešimir Dolenčić

Dramaturginja:

Ana Tonković Dolenčić

Autorski projekt prema ideji i predlošku Ane Maras Harmander

Koprodukcija: Kazalište Moruzgva i Ludens Teatar.

Posjetite MOJEKARTE.HR i osigurajte na vrijeme svoju ulaznicu za hit predstavu Brodolomke koja je osvojila srca gledatelja diljem Hrvatske, a s kojom će Kazalište Moruzgva iz Zagreba gostovati u utorak 1.7.2025. u Kastvu!

Cijena ulaznice u pretprodaji: 12 €
Cijena ulaznice na dan predstave: 15 €

Brodolomke su dirljiva i tragikomična priča o četiri žene zarobljene na jednom mjestu. Iako različitih životnih priča, sudbina ih poveže na najneobičniji način. Stvaraju se novi životni obrasci kroz učenje o sebi, dok ih sve povezuje ovisnost. Ovisnost kao odgovor na život, kao posljedica puta kojeg su odabrale. Zamislite samo što biste vi napravili da ste zatvoreni u četiri zida sami sa sobom? A što bi tek napravili da ste u nemogućnosti suočiti se sami sa sobom zatvoreni s još troje koji se traže? Biste li pjevali? Biste li plesali? To naše žene rade. One u nesreći pokušavaju otkriti novi život, svojstveni put i možda promijeniti sudbinu. Je li sudbina zaista zapisana ili zaista imaš izbor? Nevjerojatne transformacije, glumačko autorstvo i vještina, ples i pjesma, duhovitost i neposrednost, jednostavnost i kompleksnost svakog ponaosob, najbolji su primjeri vrhunske izvedbene umjetnosti, u koju se gledatelj jednostavno mora zaljubiti.

Ana Maras Harmander

Bilo koja ovisnost istodobno je općenita i duboko intimna. Između redaka statistika nagurane su ljudske sudbine od kojih svaka ima svoje specifičnosti u brojniku te isti, zajednički nazivnik. Ipak, nekoga označiti samo dijagnozom čitavu skupinu čini tek anonimnom krivuljom na tablici broja stanovnika i nečega po glavi. Pragmatičnost svojstvena brojanju postotaka ne može nikome donijeti utjehu ili olakšanje. Zato predstava Brodolomke nije samo priča o alkoholizmu, dapače, to je tek okvir kojim je istaknuta ljudska, odnosno ženska krhkost.

Hana, Beba, Dinka i Mateja četiri su posve različite žene, a svaka je na svoj način primorana suočiti se s istim problemom, alkoholom. Terapija plesom koju vodi ništa manje osebujan bivši ovisnik Željko povezat će te živote u statistički gotovo nemoguću kombinaciju. Dinamika njihovih odnosa otkriva osobne konflikte koji na posve neočekivan način svoja razrješenja pronalaze kroz podršku i suosjećanje. Terapijska izolacija predstavlja pusti otok na koji su nasukane putnice s različitih brodova, kruzera, gumenjaka, jedrilica ili teretnjaka. Iako ne pripadaju istoj floti, sudbine ovih brodolomki nose prepoznatljive, univerzalne probleme, jer alkohol kao svakodnevno sredstvo utjehe, samo je posljedica krize društva u kojemu je žena danas suočena s previše izazova, predrasuda i intimnih pitanja.

Četiri vrsne glumice i jedan glumac, kroz situacije pune gorkoga humora, glazbe i plesnih brojeva, publiku vode na putovanje od naizgled nespojivih krajnosti do priče o prihvaćanju, razumijevanju, prijateljstvu i oprostu. Dramaturška obrada improvizacija i promišljanja izvođača na temu iz predloška Ane Harmander Marasovom materijalu daje jednu vrlo iskrenu nijansu, pa tako predstava progovara i o osobnim razmišljanjima te intimnim obračunima izvođača sa svijetom u kojemu svi živimo.

Ana Tonković Dolenčić

Redateljski postupak na Brodolomkama bio je izbor iz mogućeg i spajanje nemogućeg. Iz raznolikog materijala nastalog prema predlošku, prema improvizacijama, razgovorima i zapisima s proba, okupiti sasvim različite priče u jednu sobu u kojoj ti likovi zapravo i ne žele biti zajedno. Sastaviti kazališne slagalice povezane problemom, dijagnozom i terapijom. Poziv na avanturu s neizvjesnim ishodom kojeg ćemo prikazati. Višemjesečni maestrali, oluje, južine i bure, mirne luke i otvoreno debelo more. Bilo je vrlo inspirativno plutati s brodolomkama i sklopiti tu splav od samog početka. Svima želim dugu i uspješnu plovidbu.

Krešimir Dolenčić

Nikako nemojte propustiti užitak u izvanrednoj i popularnoj hit kazališnoj predstavi, u izvedbi sjajnog glumačkog ansambla Kazališta Moruzgva koji iz Zagreba stiže u Kastav na jedinstveno i inspirativno mjesto kazališnog čina, svima znano pod imenom Crekvina!

Komentari