17. 25 FPS u Art-kino donosi najbolje od ovogodišnjeg festivala i eksperimentalni klasik Zbogom u ogledalu

24

Sam kraj mjeseca, 30. rujna, u Art-kino već tradicionalno dovodi 25 FPS – Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa, u svom 17. izdanju.

Festival prikazuje nezavisne i nekomercijalne filmove koji na inovativan način istražuju mogućnosti filmskog jezika, pripovijedanja i samoga medija, a ovog puta u Art-kino donosi eksperimentalni film Zbogom u ogledalu Storme de Hirsch te najbolje naslove ovogodišnje selekcije.

U četvrtak, 30. rujna u 18 sati program otvara „prvi pravi ženski film“ Zbogom u ogledalu Storme de Hirsch na 16mm vrpci čija radnja, smještena u Rim, prati tri cimerice – Amerikanku Mariju (Rosa Pradell), Engleskinju Berenice (Diane Stainton) i Šveđanku Ingrid (Barbara Apostal) – odnosno njihove nestalne i hirovite doživljaje s drugim partnerima i partnericama.

Tisuću i jedan pokušaj da budem ocean

Pored toga što se radi o analizi ženskih subjektiviteta zabilježenih na 16mm vrpci, film se opisuje i kao ‘vizualna gozba eksperimentiranja’ zbog svojih narativno-formalnih filmskih rješenja koja je ova autorica razvijala u svojim kratkim filmovima. Zbogom u ogledalu svoju je premijeru imao u Cannesu (1964.), a iste je godine prikazan i na festivalu u Locarnu.

Nastavak programa istog dana u 20 sati donosi kratkometražne nagrađene filmove ovogodišnjeg 25 FPS-a u bloku Best of 25 FPS. Blok otvaraju dva dobitnika Grand Prixa Velikog žirija: Kanjon Zacharyja Epcara, portret gradskog stambenog naselja koje pada u zaborav, opisan kao mjesto gdje je posjedovanje samo drugo ime za proživljeni gubitak, za prazninu koju za sobom ostavljamo kada odlazimo dalje te Obličje bez činjenice redateljice Mary Helena Clark, eksperimentalni film koji crta i precrtava koordinate među prostorima, osjetilima i predmetima, koprcajući se u mraku, u želji da se vidi nešto čega nema.

Obličje bez činjenice

U nastavku slijedi film U grlu nam cvate cvijeće redateljice Eve Giolo, dobitnik nagrade Žirija kritike, snimljen na 16-milimetarskom filmu netom nakon karantene uzrokovane virusom COVID-19, kao intiman, poetičan prikaz krhke ravnoteže koja upravlja svakodnevicom u kućnom okruženju.

Tu je i dobitnik nagrade Green DCP za hrvatski film u programu Laci bježi u Mađarsku mladog hrvatskog redatelja Davida Gaše te dobitnik Nagrade publike Tisuću i jedan pokušaj da budem ocean Wanga Yuyana koji se bavi nemogućnošću sagledavanja svijeta dubinskom percepcijom. Sastavljena od mikrodogađaja iz „zadovoljavajućih videa“ kojima je preplavljen internet, apstraktna radnja filma odvija se kroz aproprijaciju trancea i minimalističke glazbe.

Mjesto prolaznosti

Gostujući program 25 FPS-a zaključuje treći dobitnik Grand Prixa Velikog žirija, Mjesto prolaznosti Sofíje Petersen i Shauna Finnerana, nastao kao posveta prolaznosti, promjenjivosti i prijelazu, gdje u tamnoj komori gledatelji svjedoče kemijskom nastanku i raspadu fotografskih uspomena.

Ulaznice za 25 FPS u Art-kinu mogu se rezervirati e-poštom (ulaznice@art-kino.org), a kupiti na blagajni Art-kina koja se otvara sat vremena prije početka prve projekcije ili putem internetske stranice ulaznice.hr.

Laci bježi u Mađarsku

Više potražiti na https://www.art-kino.org

L.B.

Komentari