Izložba „Kritički okidači“ i radionica španjolskih umjetnika Césara Escudera Andaluza i Martína Nadala u Filodrammatici

11
Bittercoin, Cesar Escudero Andaluz i Martin Nadal, foto Tom Mesic, Ars Electronica

U organizaciji udruge Drugo more, u četvrtak 19. rujna u Galeriji Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka) otvorit će se izložba Kritički okidači španjolskih umjetnika Césara Escudera Andaluza Martína Nadala.

Na otvorenju u 20 sati umjetnici će okupljene provesti kroz predstavljene radove, koje su dosad izlagali na brojnim međunarodnim događajima, muzejima, galerijama i konferencijama.

Kroz spekulativnu i kritičku umjetnost i dizajn, Escudero i Nadal se bave problematikom odnosa i interakcije između čovjeka i stroja, istražujući sučelja i skrivene algoritme koji nam omogućuju da komuniciramo s računalima.

Cesar Escudero Andaluz, File_Món
Cesar Escudero Andaluz

U informatici i računalstvu, korisničkim se sučeljem najčešće smatra dio računalnoga programa koji obavlja razmjenu podataka s korisnikom. Današnji programi najčešće imaju grafičko sučelje u kojem korisnik uz pomoć miša i tipkovnice upravlja ikonama, prozorima, okvirima za unos teksta i drugim grafičkim elementima prikazanima na zaslonu računala.

Cesar Escudero Andaluz, File_Món 2
Cesar Escudero Andaluz

Umjetnici kroz osam izloženih radova dovitljivo propituju kako sučelja utječu na naše razumijevanje svijeta, te koje su njihove kulturne, političke, društvene i ekološke posljedice.

Interfight, rad Martina Nadala na izložbi u Ljubljani, foto Janez Janša, Aksioma
Interfight, rad Martina Nadala na izložbi u Ljubljani, foto Janez Janša, Aksioma

Primjerice, Nadalov i Escuderov zajednički rad Bittercoin – The worst miner ever predstavlja „najgori uređaj za rudarenje digitalne valute“, koji na slikovit način govori o naporu, vremenu i količini resursa potrebnih tehnološkim napravama u obavljanju nekog posla. Umjetnici su uspjeli hakirati stari računar u uređaj koji se može spojiti na internet, obavljati potrebne radnje u lancu blokova (blockchainu) i zauzvrat proizvoditi digitalnu valutu bitcoin. Pritom se sve operacije računanja printaju na papir koji nakon nekog vremena prekrije prostor oko stroja, dok vrijeme potrebno za proizvodnju digitalnog novca graniči s vječnošću.

Martin Nadal, Bitcoin Traces
Martin Nadal, Bitcoin Traces

Gotovo u vudu maniri, rad Martína Nadala Death of Things (DoT) sastoji se od figurica javnih ličnosti koje se pokreću ovisno o tome jesu li ti ljudi i dalje živi. Svaka figurica u sebi sadrži mikroprocesor koji na Wikipediji može detektirati ako je određena osoba umrla i time trajno zaustaviti kretanje pripadajuće figurice, čime se ostvaruje poveznica između „života“ objekta i života osobe.

Martin Nadal, Death of Things
Martin Nadal, Death of Things

Među izloženim se radova nalazi i serija poznatih fotografija koje su izmijenjene i uređene svima poznatom „metodom“ raspoređivanja kompjuterskih ikona na zaslonu računala, te maleni roboti koji nasumično klikću po ekranima tableta i time poput pravih „botova“ u sustav unose nemir i kaos.

Izložba ostaje otvorena do 4. listopada, radnim danima od 17 do 20 sati, a uz prethodnu je najavu moguće dogovoriti i neki drugi termin posjeta. Više o izloženim radovima i njihovim autorima saznajte na internetskoj stranici Drugog mora i Facebook stranici događanja.

Dan nakon otvorenja izložbe, u petak 20. rujna s početkom u 17 sati, umjetnici će u Filodrammatici održati radionicu Bitcoin Stvari (BoT) na kojoj će polaznici svakodnevne predmete iz kućanstva pretvarati u funkcionalne uređaje za „rudarenje“ bitcoina. Za sudjelovanje na besplatnoj radionici nije potrebno nikakvo predznanje, no radi ograničenog broja polaznika, potrebno je poslati prijavu e-mailom na info@drugo-more.hr.

Komentari