Hrabri i dobri div Jože oživljava ulice Motovuna

Mislite da svijet bajki i divova ne postoji? Posjetite Motovun 3. i 4. lipnja i zakoračite u čudesnu dimenziju u kojoj vladaju divovi, s Velim Jožem kao najpoznatijim!

340

Najpoznatija motovunska legenda jest ona o divu Veli Jože. Ona govori o divu koji je napunio tristo godina, čiji je vanjski izgled toliko zastrašujući da izgleda poput zvijeri. Ali iza te snažne pojave krije se dobroćudno biće koje je uvijek vrijedno i marljivo radilo i pomagalo Motovunjanima. Zbog svađe napušta Motovun i gubi mu se svaki trag. Veli Jože i dan danas živi u istarskoj zemlji. Živi u planini, na njivama i pokraj potoka. Kopa i ore, sije i sadi. Tako je u istoimenom romanu Velog Jožu predstavio Vladimir Nazor, a koje će se još legende i narodne priče otkriti, saznat ćemo na 3. Festivalu Veli Jože u Motovunu!

Treće izdanje festivala, kroz dvodnevni program, donosi skulpturu od kaširanog paipra, predstave, projekcije, izložbe, priče i pjesme, srednjovjekovna uprizorenja, sajam starih zanata, nastupe uličnih izvođača i izvođača renesansne glazbe, noć literature, izradu skulptura od slame.

Posebno iznenađenje biti će priča Velog Jože ispričana crtanjem na pijesku, a za sve aktivne tu je i trka urbane orijentacije za timove koja će se održati u subotu, a svakako će privući pažnju zbog maštovitosti i atrakcija koju je pripremila ekipa iz SRK Alba. U subotu u 23 sata posjetitelji će puštati lampione kojima će poželjeti najljepše želje kao poziv na četvrto izdanje Festivala.

U suradnji s lokalnim dizajnerima, izrađuju se suveniri s motivima Velog Jože, koji do sada nisu postojali. ​Svjesni smo da je turizam prodavanje imidža i identiteta i što je taj imidž različitiji od imidža ostalih destinacija, to je veća korist za samu destinaciju.

Festival Veli Jože usmjeren je na stvaranje slike Motovuna kao destinacije svjetskih divova. Razvijanjem teme Veli Jože pridonosimo očuvanju zavičajnih vrijednosti i tradicijske kulture. Na taj način njegujemo najveće vrijednosti istarskog zavičajnog identiteta te gradimo zajednički zavičajni identitet. Želimo koristiti baštinu kao sredstvo za promidžbene strategije jer definira naš identitet i na taj način, putem kulturnih proizvoda, prodaje lokaciju stvarajući imidž destinacije.

Organizatori Festivala su Općina Motovun, TZ Motovun i turistička agencija Illustris – travel d.o.o. U realizaciji samog projekta uključeno je više od 70 raznih udruga, vrtića i škola, institucija, ugostitelja i sajmaša iz cijele Hrvatske.

Komentari