EPK 2020 – Matanić na atraktivnim gradskim lokacijama snimio promotivni spot o Rijeci – luci različitosti

51
dalibor matanić
Foto: Rijeka EPK 2020

Na brojnim riječkim atraktivnim lokacijama snimao se promotivni spot o Rijeci kao – luci različitosti. Spot financiraju Hrvatska turistička zajednica i Turistička zajednica grada Rijeke, projekt se realizira u suradnji s Gradom Rijekom i TD Rijeka 2020, a Matanić je izabran temeljem javnog poziva raspisanog prošlog ljeta, navode iz EPK 2020.

Produkcija spota o Rijeci kao Europskoj prijestolnici kulture je povjerena Filmerji, riječkoj tvrtki specijaliziranoj za produkciju audio-vizualnog sadržaja, a zadatak je bio prikazati Rijeku kao hrvatski urbani fenomen kojega čini njezina turbulentna prošlost, riječki postindustrijski šarm, multikulturalnost, pop-kultura, otvorenost, slobodoumnost i širina duha.

Snimanje promotivnog spota u Kružnoj ulici (foto. Rijeka EPK 2020)

Scenaristica spota rođena je Riječanka, dramaturginja Magdalena Lupi Alvir, ravnateljica Gradskog kazališta lutakaa koja je u scenariju pokušala spojiti – nespojivo, spojiti različitosti:  “Radi se o jednom sudaru svjetova. Sudaru likova i njihovih karaktera, koji simboliziraju ideju luke različitosti. Ideja je bila izmiješati dokumentarističke materijale i fikciju, a radnju smo smjestili na razne gradske lokacije i u atraktivne prostore. Kako smo to točno napravili, vidjet ćete u spotu. Pokušala sam provokativnim scenama prenijeti duh grada i pogledati ga očima „stranca“, a sve to kroz likove koji su dio povijesti, sadašnjosti i budućnosti Rijeke. Također, kroz scenarij spota nastojala sam provući teme kojima se bave programski pravci Rijeke 2020, da na neki način prezentiramo i sam program.” – rekla je Magdalena Lupi Alvir.

Dalibor Matanić u Rijeci se već osjeća kao kod kuće.

„Ne znam kako je drugima, ali ja sam se ovdje već udomaćio. Naučio sam svaku riječku ulicu, što kroz snimanje serije, što  kroz snimanje ovog promotivnog spota. Ipak, još uvijek otkrivam neke nove lokacije i ne bih znao izdvojiti favorita! Ipak, preferiram industrijske vizure u odnosu na, recimo, starogradske lokacije“, kaže Matanić.

Snimanje na još jednoj atraktivnoj lokaciji, u riječkom tunelu (foto: Rijeka EPK 2020)

Uspoređujući doživljaj Rijeke kroz promotivni spot i seriju „Novine“ Matanić objašnjava: „Serija je fikcija, a ovdje se bavim stvarnim gradom i stvarnim ljudima, pa će spot sigurno biti „nabrijaniji“ pozitivom. Važno nam je privući ljude i približiti im projekt, i domaćima i strancima. Postoji neki kod u ovom gradu koji je „multi-kulti“, koji zrači pozitivom. Znam da to Riječani možda ne vide među sobom, ali ja koji sam ovdje gost, uvijek primjećujem. I tu energiju želim iskoristiti!“

O suradnji s Magdalenom Lupi Alvi na ovome projektu Matanić kaže kako su pokušali napraviti nešto hrabrije.

Nešto što podiže ovaj grad u nekom novom svjetlu, da ne bude običan turistički film. Pogledao sam neke promotivne videe prijašnjih kandidata za EPK, koji po meni nisu bili na zadovoljavajućoj razini. Nisu mi bili pretjerano zanimljivi, više sterilni, a bave se kulturom. Tako da smo mi u ovom spotu spojili tradiciju, moderno i futurizam. Napravili smo kolaž grada u kojeg će ljudi htjeti doći“, kazao je Matanić i najavio ponovni dolazak u Rijeku u lipnju kada kreće snimanje „Novina 3“.

Promotivni spot Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice grada Rijeke koji tematizira Rijeku kao Europsku prijestolnicu kulture ugledat ćemo uskoro, nakon što se Matanićeva ekipa povuče u studio na montažu i posao odradi do kraja, prenose iz EPK 2020.