Prepoznajući vrijednost i važnost očuvanja maslinovog ulja kao autohtonog brenda, Grad Vodnjan postiže odlične rezultate u organizaciji i posjećenosti manifestacije koja promovira korištenje vrhunskog proizvoda – mladog maslinovog ulja. Dani mladog maslinovog ulja postaju jedan od najposjećenijih događaja šire regije koji okuplja maslinare, proizvođače maslinovog ulja, a ove godine predstavili su se gosti iz Italije, Albanije, Srbije, Bosne i Hercegovine te Crne Gore.
Vodnjan je danas vrlo važan za maslinarstvo te je postao prepoznatljiv jer se izdvaja po tradiciji proizvodnje maslinovih ulja, njihovoj kvaliteti te razvoju tehnologije. Posebno je važna edukacija potrošača. Oni su na Oil Baru mogli degustirati i kušati, uz stručno vodstvo profesionalnih kušača iz Rovinja i Vodnjana, veliki broj maslinova ulja te naučiti prepoznavati njihove karakteristike, mirise, okuse. No ono što ova manifestacije ujedno donosi je degustiranje brojnih jela spojena s mladim maslinovim uljem koji tada bivaju povezani na nove načine eksperimentiranjem u suvremenoj te tradicionalnoj kuhinji.
U 2015. proizvodnja maslinovog ulja na području Vodnjanštine doseže više od 400 tona. Posađeno je 500.000 stabala.
Manifestacija u Vodnjanu je definitivno mjesto za stvaranje novih poslovnih prilika i razvoj novih ideja, mjesto susreta, stručnih te informativnih edukacija, ujedno je mjesto za razonodu te uživanje cijele obitelji. U edukativnom dijelu za maslinare, ove su godine održana predavanja na razne teme.
11. Dani mladog maslinovog ulja okupili su više od 100 izlagača, proizvođača maslinovog ulja, ali i brojnih drugih delicija koje se idealno sljubljuju s maslinovim uljem.
Bilo je u Vodnjanu naravno i puno zabave za sve uzraste. U petak je održano finale 1. Festivala mladih pjevačkih talenata “3,2,1…pjevaj!” u Domu mladih u 20 sati. Subota je bila posvećena odrasloj publici te se započelo s četvrtom samostalnom modnom revijiom dizajnerice Antonele Gregorović pod nazivom “Oliva XL”. Revija je imala više od 30 izlaza s najljepšim manekenkama Istre iz agencije Tijara model menagement i Rijeke, a gošće koje su također nosile reviju su gospođe maslinarke koje su povezane s brendovima i prepoznatljivim proizvođačima malsinovog ulja kao što su Chiavalon, Meloto, Balija, Teraboto, Baioco, Cal Nova 1787, Opg Predan, Brist… Kulminacija večeri bila je u Domu mladih uz nastup The Night Express Banda.
Kroz veliki šator manifestacije prošlo je oko 20.000 ljubitelja maslinovog ulja ili svega što se pod šatorom od 1600 m² može isprobati, doživjeti, pomirisati i uživati.
Dane mladog maslinovog ulja obilježava i sudjelovanje velikog broja istarskih i kvarnerskih kuhara, chefova, ugostitelja, konoba i restorana, učenika ugostiteljskih škola Istre, i drugih gostiju koji u velikom gastro-showu pripremaju više od 8.000 jela s naglaskom na mlado maslinovo ulje. Veliki gastro show, radionice i posebni tematski ručkovi (Rimski meni, Venezijanski i Austrougarski meni) organizirani su u suradnji s LF cateringom i Robertom Perićem. Posebna je bila radionica za djecu na temu čokolade, a i mame i tate su mogli naučiti kako se rade biškoti – keksi.
Više o manifestaciji te fotografije s manifestacije možete potražiti na službenoj web stranici www.dmmu.info.