Za uspješno online poslovanje bitna je provjera

87

Mnogi ljudi  mogu reći poduzetniku kako mu je ideja odlična i kako su za nju zainteresirani, no na kraju balade namjera je ono što je bitno- namjera da se proizvod kupi. Misle li oni ozbiljno može se otkriti na način koji je toliko jednostavan da ga se rijetko tko sjeti- testnom stranicom koja će oglašavati proizvod.
Bit oglašavanja na internetu je ono što se stručno zove “pretvorba” – pretvaranje posjetitelja u kupca, odnosno broja posjeta na stranici u broj prodanih proizvoda. Uz profit, ovo je glavni pokazatelj  uspješnosti poslovnog poduhvata.
 
Domena
Oglašavanje je najbolje početi od domene koja u imenu sadrži dva-tri ključna pojma koji opisuju proizvod ili tržišnu nišu u koju želite ući.  Također, dobro se držati glavnih domena (.net i .com). Zanimljivo ime uvijek pomaže. Ako se prodaje knjiga/krema/video zahvaljujući kojima će kupci izgledati 10 godina mlađe, 10godinamladji . net je logičan izbor, ali ne treba zaboraviti i na moć dobrog vica koje vam daje ime kao što je mladol.ik.
 
Izgled stranice
Na dizajn stranice ne treba potrošiti puno (ili išta) novca da bi ona izgledala lijepo. Bitno je samo da se uložite nešto vremena. Otvaranje stranice na Word Pressu, na primjer, je lako i brzo, a zgodne pozadinske slike mogu se naći na stranicama poput Foter-aa.
 
Sadržaj stranice-tekst
Na stranicu treba postaviti nekoliko verzija teksta koji će natjerati kupce da posegnu za karticama.
No oprez- mnogi se izgube birajući  lijepe slike i pišući sjajne tekstove. To nije presudno. Pogotovo za ovaj test. Nije bitno biti odličan, bitno je biti dobar.

 
Pretvorba-prikupljanje mail adresa korisnika
Kako je ovo samo test i na izgrađenoj stranici ništa se (još) neće prodavati, mjerilo uspješnosti  odnosno pretvorbe biti će e mail adrese.  Bit  je omogućiti posjetiteljima da ostave svoju adresu. Dobra poslovna ideja, dobra stranica i dobar promotivni tekst donijet će zadovoljavajući broj  e mail adresa.
 
Komunikacija
Nastavak komunikacije s budućim mušterijama je presudan. Dok ih još drži misao kako je određeni proizvod sjajna stvar, bitno im je slati e mailove, ili reklame, ili barem automatizirani odgovor koji će pomoći održati to uvjerenje.
 
Plaćeno oglašavanje
Svi vole besplatne stvari, no, nažalost ili na sreću, njima se ne može postići baš sve. U ovom stadiju testa vrijeme je da se potroši par stotina kuna na oglašavanje, i to na oglase na Facebooku i na Googleu. Oni će pomoći preusmjeriti promet na besplatnu reklamnu stranicu i time pomoći u provjeri namjere kupca.
 
Podaci
Nakon otprilike 15 dana pokazati će se je li oglašavanje dobro i  je li profitabilno. Ako se prikupi mali broj e mail adresa to je loš znak, no možda se u drugom pokušaju kockice poslože. Nakon što se dobije prosječan trošak po mušteriji i podaci o posjećenosti stranice biti će lakše odlučiti što učiniti.
Odustati od ideje, nastaviti s njom ili ju pak samo malo prilagoditi?

Ako je ovakva testna kampanja polučila dobar rezultat, to je svakom poduzetniku veliko olakšanje. I službeni početak velike poslovne avanture,
Ukupan trošak manje od 400kn
– domena sa popustom manje od 20kn/g.
– smještaj na server manje od 20kn/mj.,
 povoljan web hosting u hrvatskoj ne mora biti misaona imenica
– oglašavanje 350kn

Postotak uspješnosti
Ako je omjer pogodaka i promašaja 10:3 onda je to odličan rezultat, čak i sa omjerom 10:1 ćete vrati uloženo u sve promašaje i još godinama zarađivati od samo jednog uspješnog poduhvata.
Dražen Mitrović
linkedin
google+
www.prvomjesto.com

Komentari