Ako ste poslovni čovjek koji teži uspjehu, svi savjetnici vam sigurno govore da uvijek morate biti spremni razgovarati o svom poslu jer baš to može biti ključna razlika između uspjeha i neuspjeha. Istina je, čak i u dizalu, gdje imate tridesetak sekundi da odgovorite na pitanje kako zarađujete, budite spremni dati primamljiv odgovor. Nikad ne znate da li razgovarate s potencijalnim investitorom koji bi možda uložio u vas.

“Šansa da nekoga sretnete može iskrsnuti bilo gdje. Jednom sam čekao na red u ljekarni i pažnju mi je privukao sjaj zida. Prstima sam prešao preko njegovog sjaja. Čovjek koji je stajao iza mene pitao me da li sam možda soboslikar, na što sam odgovorio negativno i nadodao da pišem za novine. On je bio vlasnik frizerskog salona. Htio je reklamirati svoj salon. Dogovorili smo suradnju prije nego što sam uopće došao na red u ljekarni.

Većina ljudi teško može u nekoliko rečenica opisati svoj posao. Možda čak ne bi trebalo odgovoriti što radite, nego reći ono što bi slušatelj mogao iskoristiti. Ako ste npr. odvjetnik, možete reći nešto kao: “Pomažem tvrtkama ili individuama da razviju kreativne strategije i da riješe legalne probleme te tako postignu vlastite ciljeve.”

Evo jednog savjeta koji može pomoći svima koji ne znaju kako bi objasnili ili demonstrirali svoj posao. “Znate kako – ja radim”, izjava je opisana u knjizi Paula Karasika “Kako se najbolje prodati”.

Prvi dio je “Znate kako”, a drugi “Ja radim”. Financijski savjetnik, npr., može reći: “Znate kako puno razvedenih žena ne zna kako bi uložilo dobiveni novac od rastave. Ja radim to da im pomažem uložiti u sigurne poslove.” Odvjetnik koji se bavi vlasništvom i nekretninama može reći: “Znate kako ljudi kad umru često ostave neriješenu ostavštinu. Ja radim to da raspodijelim pokojnikova dobra.”

Ova izjava funkcionira jer se slušatelju na primjeru pokazuje od čega se točno sastoji Vaš rad. Za vlastitu izjavu “Znate kako – ja radim”, razmislite kako netko može iskoristiti Vaše usluge ili proizvode.

Business Insider