Svaki je vlak podzemne željeznice mala elektrana

274

Bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz “Wiener Linien” protekli je tjedan u jednoj od metro postaja linije U2 instaliralo postrojenje za efikasnije korištenje energije nastale prilikom regenerativnog kočenja vlakova podzemne željeznice.

Do sada se u Beču energija nastala prilikom kočenja koristila za pokretanje drugih vlakova, no Bečani su sada odlučili otići i korak dalje i postati primjerom drugim zemljama i gradovima. Naime ako se u trenutku kočenja u blizini ne nađe niti jedno vozilo, energija se pretvara u toplinu i na taj način gubi. U novoinstaliranom se postrojenju pak od sada istosmjerna struja pretvara u izmjeničnu, što omogućava snabdijevanje cijele postaje.

Beč u budućnosti “energijom od kočenja” želi snabdijevati čitave postaje podzemne željeznice, konkretno rad pokretnih stepenica i dizala te rasvjete.
Gradske vlastiti pri tom se vode sljedećom logikom – ako se želi trošiti manje energije, mora se ulagati i u nove ideje. Boljim korištenjem energije kočenja Wiener Linien ne nastoje smanjiti samo količinu energije koja se trenutno nabavlja od drugih dobavljača nego i emisije CO2.

Komentari