Što kuha copywriter?

376

Copywriter u agencijskoj praksi, kako je rečeno, nije samo tekstopisac: on smišlja koncept. Tako npr. predlaže vizualno rješenje billboarda (jumbo-plakata) ili oglasa, glazbenu podlogu za TV ili radio spot itd.
Copywriter u reklamnoj agenciji zapravo je kao kuhar u restoranu. Osim što su obojica javnosti relativno “nevidljivi”, sličnost je i u tome što firma u kojoj rade najviše gradi svoju reputaciju upravo njihovim djelima.
Kako je za reklamnu agenciju, uza svu važnost (i težinu) strategijskog i poslovnog know-howa kreativni ugled ipak najvažniji. Po realiziranim reklamnim idejama se poznaje agencija, kao što su nam i u restoranu
ljubazno osoblje, srdačan šef i ambijent vrlo važni, ali ako zagrizemo u loš biftek, teško da ćemo se vratiti. I kuhar i copywriter su kreativci svojih firmi, nisu zadubljeni u ulazne i izlazne fakture već u ideje kako učiniti svoja (d)jela još izazovnijim, zanimljivijim i boljim.

Copywriter prvenstveno smišlja ideje za reklame. Njegovi su radovi:
– sinopsis za TV spot; tekstualni tijek reklamne priče, koja najčešće traje između 15 i 60 sekundi; u pravilu, većina TV spotova traje 30 sekundi;
– sinopsis za radio spot; također, najčešće traje 30 sekundi; glumljeni spot ili čitana poruka; tu spadaju i tekst za jingle, song i sl.;
– headline: naslov oglasa ili kampanje;
– slogan: obuhvatna poruka, potpis koji u pravilu “živi” znatno dulje od trajanja jedne kampanje;
– body copy: najduži tekst u oglasu, blok teksta koji daje osnovne informacije, pobliže objašnjava i opisuje tvrtku, proizvod, ponudu, robnu marku ili uslugu koja se reklamira;
– koncept i/ili content (sadržaj) web-stranice; tekstovi, rubrike itd.;
– tekstovi za letke, brošure, direct mailove, kataloge, poslovna pisma itd.; ukratko, svaki tekst koji se pojavi u oglašavanju.

Program Filaksove zimske copywriting škole:

NIŠTA MI VIŠE NIJE VAŽNO, NAŠAO SAM DOBAR BRAND
Što je copywriting i čemu služi
Osnove kreativnog oglašavanja
Veza copywritinga i robne marke
Kako copywriting stvara i usmjerava robnu marku
Kreativna brand komunikacija
Radionica

OD KREATIVNIH IGRICA DO COPYWRITINGA
Kako od prvotne ideje do oglašivačke ideje
Što znači dobra ideja
Kreativne metode, tehnike i strategije
Radionica

SVE KREĆE OD KONCEPTA
Stvaranje komunikacijskog koncepta
Kako napraviti krovnu ideju za oglašivačku kampanju
Kako tu krovnu ideju razraditi i prilagoditi pojedinom mediju
Kako copywriting kreira medij, i kako medij utječe na tvoj copywriting
Radionica

AUDIO VIDEO COPYWRITING
Elementi TV i radijskog copywritinga
Osnovni tehnički i profesijski pojmovi
Osmišljavanje i pisanje TV sinopsisa
Osmišljavanje i pisanje radio sinopsisa
Osmišljavanje i pisanje za web

PRINT & OUTDOOR COPYWRITING
Osmišljavanje i pisanje za novinsko, magazinsko i vanjsko oglašavanje
Osnovni tehnički i profesijski pojmovi
Kako osmisliti “guerillu”

Predavači: Boris Belak i Elvira Mlivić Budeš
Mjesto i datum održavanja: Rijeka, 20. i 21. studenog 2010. od 09 do 17h

Kontakt za prijave:
Filaks d.o.o.
Tel: 091 502 0231
Tel/fax: 01 2430 135
elvira@filaks.hr
www.filaks.hr

Komentari