Prema francuskom zakonu, tvrtke ne mogu slati e-mail zaposlenicima nakon radnog vremena

120
e-mail

Ništa ne može pokvariti opuštajući vikend ili odmor kao e-mail iz ureda. Čak i ako nema potrebe ništa poduzimati do ponedjeljka, neželjeno uplitanje u profesionalni život može stvarno usisati užitak nedjeljnog poslijepodnevnog roštiljanja.

Zato je država koja je poznata po tome što je svojim zaposlenicima dala 30 slobodnih dana godišnje i 16 tjedana punog plaćenog obiteljskog dopusta u svibnju 2016. postala još više kul sa svojim novim pravilom.

U Francuskoj, ako ste tvrtka od 50 ili više zaposlenika, ne možete poslati e-poštu zaposleniku nakon uobičajenog radnog vremena. Do izmjene zakona o radu došlo je jer studije pokazuju da je u digitalnom dobu ljudima sve teže distancirati se od radnog mjesta tijekom slobodnog vremena.

Ova nova odredba omogućuje ljudima da u potpunosti iskoriste svoje slobodno vrijeme.

“Sve studije pokazuju da je danas mnogo više stresa povezanog s poslom nego što je to bilo prije i da je stres stalan”, rekao je Benoit Hamon iz francuske Narodne skupštine za BBC. “Zaposlenici fizički napuštaju ured, ali ne napuštaju svoj posao. Ostaju vezani nekom vrstom elektroničke uzice — poput psa. Tekstovi, poruke, e-pošta — oni koloniziraju život pojedinca do točke u kojoj ili se ona na kraju pokvari.”

Pravilo propisuje da tvrtke moraju pregovarati o politikama koje ograničavaju prelijevanje posla u privatni život njihovih zaposlenika. Iako ne postoje kazne za kršenje, tvrtke trebaju uspostaviti “povelje dobrog ponašanja” koje određuju vrijeme kada zaposlenici ne smiju biti digitalno povezani sa svojim radnim mjestima.

Ovaj amandman o pravu na isključenje izglasan je kao dio kontroverznog francuskog zakona o radu za koji neki kažu da će oslabiti sindikate i povećati nesigurnost posla zaposlenika. Amandman o digitalnom isključenju bio je dio zakona koji je u Francuskoj javnosti pozitivno ocijenjen.

Izvor: Upworthy

Komentari