Energo želi izaći u susret korisnicima! Evo što su čelnici poručili građanima

43

Danas ujutro održana je radionica na kojoj su Sanjin Kirigin, direktor Energa, njegov zamjenik Marko Križanec, te direktor Sektora topline, Vatroslav Jukić, okupljenim novinarima prezentirali rezultate svojih istraživanja i iskazali želju da, u suradnji s građanima, Energo postane pristupačniji svima.

Izjavili su pritom da ih je itekako potresla kriza koju su doživjeli u javnosti nakon što su građani počeli protestirati zbog skupih cijena grijanja. Žao im je što se slika u javnosti teško mijenja pa tako mnogi ne uočavaju pomake koje se Energo potrudio napraviti u proteklih pet godina.

Objasnili su da nije sve crno-bijelo te da su u čitav proces uključeni i drugi faktori osim njih. Primjerice, cijena centralnog grijanja sastoji se od infrastrukture koja je pod nadzorom regulatora te od cijene energije koja ne ovisi o njima već o tržištu.

Treba napomenuti i da država sufinancira samo, primjerice, određen postotak u nabavi nekog novog stroja, no troškove iz mjeseca u mjesec snosi sam Energo.

Trenutno je posvuda u tijeku liberalizacija tržišta. Od 1. travnja 2020. godine nastupit će djelomična, a od istog datuma 2021. godine potpuna liberalizacija tržišta plina za kućanstva, a sve s ciljem ukidanja monopola. Po uzoru na telekome, objasnili su čelnici Energa.

Naglasili su koliko je u svemu tome važna uloga samih stanara. Oni su ti koji odlučuju, primjerice, ugraditi razdjelnike i mogu se organizirati kako bi kvalitetnije rasporedili troškove unutar same zgrade. Najvažniji je upravo dogovor kojim bi se izbjegle neugodne situacije poput onih u kojima stanari moraju plaćati i troškove grijanja svojih susjeda koji ne plaćaju grijanje. Kako su objasnili Križanec i Jukić, to je zapravo jednako besmisleno kao da ne žele svi stanari plaćati lift ili popravak krova – ako ne i više, jer grijati se zaista moraju svi. U interesu je svih stanara da se svi griju na isti način te sudjeluju u plaćanju, čime bi se izbjegla drastična variranja u cijeni grijanja između stanara te između pojedinih zgrada.

Kao najvažniji ciljevi naglašeni su povećanje broja korisnika te unapređivanje tehnologije i automatizacija u proizvodnji što bi na koncu dovelo i do toga da Energo za sve bude jeftiniji.

Također, iznimno je važno, naglasili su Kirigin, Križanec i Jukić, objasniti ljudima kako da se bave svojim centralnim grijanjem. Ništa ne pada s neba, rekao je Križanec, no educiranje, pa i ulaganje, u ovom se slučaju isplati.

Komentari