Vlasnici kafića opet u nevoljama – Kazne za nepridržavanje mjera nošenja maski ne plaćaju gosti, nego vlasnici kafića!

685

Podsjetimo, od srijede je uvedeno novo pravilo prema kojem ugostitelji moraju osigurati korona-redare i to po jednog na 50 gostiju. Kao što je Trut napomenuo, cilj korona-redara je provjeravati ukoliko se gosti kafića, restorana ili bara pridržavaju mjere nošenja maske od ulaska u ugostiteljski objekt do sjedanja za stol te ponovo nakon ustajanja od stola. Trut je u srijedu naglasio: „Korona-redari su jedna od mjera, to su osobe koje vlasnici objekta odrede, njihova je svrha provoditi mjere HZJZ-a. Vlasnici ugostiteljskih objekata su dužni već od sutra odrediti korona-redare. Vlasnik objekta je dužan osigurati provođenje mjera u svom objektu, on mora osigurati da gosti nose maske. Ako odbiju odnosno ako to ne učine, kaznu će platiti vlasnik objekta. Kazne postoje, one su propisane zakonom.“ Pitanje koje se ovdje postavlja jest: Zašto vlasnik ugostiteljskog objekta mora plaćati kaznu zbog nemarnih gostiju koji odbijaju poštovati zadane mjere? Zašto nemarni gosti koji ne poštuju mjere ne snose posljedice za nepridržavanje mjera?

U Rijeci smo provjerili imaju li ugostiteljski objekti korona-redare. Većina ugostiteljskih objekata nema korona-redare jer smatraju da u svoj ugostiteljski objekt ne mogu primiti više od 50 osoba pa im shodno tome nije potreban korona-redar. Neki ugostiteljski objekti nisu dobili nikakvu informaciju od uprave da moraju osigurati korona-redare. Dodatan problem su i gosti koji nisu upoznati s novim mjerama ili sustavno odbijaju nositi maske. Kao primjer ugostiteljskih objekata koji imaju korona-redare možemo izdvojiti Tapas Bar Pet Jadran i Pomerio. U Pomeriu je kao korona-redar određen voditelj ugostiteljskog objekta, koji je istaknuo kako za sada kod njih nema kršenja novih mjera nošenje maske. Ipak, svi ugostitelji su složni – nema smisla da vlasnici ugostiteljskih objekata plaćaju kazne za nemarne goste koji se ne pridržavaju mjera nošenja maski. Da zaključimo, uzaludno je imati korona-redare, kad se gosti ne pridržavaju mjera.

Iz Kluba Bačva progovorili su o životu, radu, mjerama i restrikcijama: “Ovo neće biti tugaljiva objava, radi se dalje po planu, ali kao aktivan lokal u centru Rijeke smatramo da moramo reagirati na društvene aktualnosti.

Od 11. svibnja kad je završio lockdown, dakle sad već više od pet mjeseci, u Klubu Bačva pridržavamo se relevantnih mjera – nema zadržavanja na šanku, nema dijeljenja grickalica gostima, nema pepeljara dok netko ne sjedne za stol, nema cjenika, osoblje koje se trudi nositi maske koliko je moguće, dezinficijens svima na raspolaganju. Skraćivanje radnog vremena, kad već pišemo iskreno, nam nije proizvelo značajne teškoće jer nismo noćni klub. Neovisno o tome, otkazali smo glazbeni program vikendom podjednako iz sigurnosnih razloga koliko i iz financijskih – nismo imali namjeru dopustiti da se lokal na ikoji način poveže sa zarazom, a i nismo bili sigurni koliko će biti interesa za takve ponešto dinamičnije sadržaje. Naš kvizaški program nastavili smo u početku posebno oprezno, a kasnije smo već bili i ponešto fleksibilniji kad smo vidjeli da se svi ponašaju pametno i razumno disciplinirano.

U cijelom tom procesu nam je bilo iznimno drago da se nigdje po Rijeci nije dogodilo žarište koje je bilo povezano s nekim lokalom, barem što mi znamo. Štoviše, koliko znamo, nije čak nijedan slučaj na području Rijeke bio vezan za ugostiteljstvo općenito.

Pokoji mjesec kasnije stižemo sada i do sredine listopada. S dramatičnim porastom broja zaraženih budno smo pratili planove o novim mjerama. Plan da se moguće dodatno ograniči radno vrijeme – ok preživjet ćemo. Plan da se maske moraju nositi u svakom trenu osim dok gosti sjede za svojim stolom – čak zvuči razumno, ne znamo hoće li to demotivirati goste, ali nema problema. Plan za posebne restrikcije za događanja na kojima je više od 50 ljudi – ne razumijemo odnosi li se to na ukupnu količinu gostiju u lokalu, valjda ćemo nekad saznat. Plan za covid redare – prvo dizanje obrve jer zvuči smiješno. Plan za strože ograničenje kvadrature po gostu i plan da se stolovi stave na tri metra udaljenosti – kraj rasprave.

Tek na tom zadnjem elementu smo zapravo osvijestili koliko ljudi koji donose pravila ne razumiju kako sustav funkcionira u praksi, kolike su stvarne veličine lokala i koliko svaki ugostitelj ovisi o (gotovo) svakom gostu. I sad ne želimo uopće pričati o porezima, prirezima, parafiskalnim nametima i tako dalje, rekli smo da ovo neće biti priča o depresivnom ugostitelju.

Baš poput jučerašnjeg teksta naših zagrebačkih kolega iz La Štruka, naglašavamo da ne pišemo ovo radi teorija zavjera i ostalih situacija kakve su se mogle čuti prošle subote na Jadranskom trgu. Situacija je ozbiljna, shvatili smo ju ozbiljno, pridržavamo se svih obaveznih mjera i relevantnih preporuka te to želimo činiti i dalje. Mi možda problematiku s kvadraturom nećemo osjetiti jer smo relativno velik lokal, ali mnogi kolege nemaju takav uvjetno rečeno luksuz, a žele raditi. Želimo da se naši gosti i naše osoblje osjećaju sigurno tijekom boravka u Bačvi i nadamo se da su se osjećali sigurno do sada. Znamo da isto to žele i naši kolege po gradu.

Sve što želimo zauzvrat je da se nadležne strukture prema nama odnose sa zdravom dozom logike. Brinemo se, pazimo na goste i na sebe, želimo raditi, što znači da želimo zaraditi za sebe i za sve obveze prema javnim proračunima. Nemojte nas rušiti nerazumnim koracima, nemojte nam prijetiti golemim kaznama zbog nepridržavanja mjera koje nisu provedive u stvarnosti, nemojte nas stavljati u isti koš s objektima u naseljima i gradovima gdje je problem značajan.

Nismo protiv vlasti, nismo protiv stožera, nismo protiv mjera sigurnosti i sigurnosti općenito. Mi smo samo ugostitelji. Želimo samo razumne i logične korake. I želimo raditi.”

Komentari