Stiže bog kaosa – Asteroid nazvan po bogu kaosa mogao bi 2068. godine udariti u Zemlju

Asteroid nazvan po Bogu kaosa ubrzava putujući stazom prema Zemlji. Postoji mogućnost da bi naš planet mogao udariti za 48 godina, upozoravaju stručnjaci. Astronomi sa Sveučilišta Hawaii potvrdili su da je masivni asteroid Apofis ubrzao na svom putu zbog nejednolikog zračenja, koje djeluje poput malog potisnika.

Prije otkrića, rečeno je da je udarac nemoguć, ali nova otkrića sugeriraju da asteroid ima priliku srušiti se na Zemlju 12. travnja 2068. – i mogao bi biti katastrofalan. Udarac Apofisa mogao bi biti jednak 880 milijuna tona trinitrotoluena (TNT).

Apofis su 19. lipnja 2004. otkrili astronomi u Nacionalnom opservatoriju Kitt Peak u Arizoni. Od tada se asteroid prati dok kruži oko Sunca. Istraživači su uočili Aphofis teleskopom Subaru početkom ove godine i utvrdili da je ubrzao nakon analize, poznate kao efekt Yarkovsky. Kada se tijelo asteroida zagrije na sunčevoj svjetlosti, on ponovno zrači energiju kao toplinu, koja djeluje kao sićušni potisak kozmičkog objekta. Astronomi su rekli da je prije nego što se efekt dogodio sudar 2068. godine bio nemoguć, ali su od tada promijenili teoriju.

Dave Tholen, jedan od astronoma, rekao je: “Nova opažanja koja smo dobili teleskopom Subaru početkom ove godine bila su dovoljno dobra da otkriju Yarkovskyovo ubrzanje Apofisa i pokazuju da se asteroid udaljava od čisto gravitacijske orbite za otprilike 170 metara godišnje, što je dovoljno da se održi scenarij utjecaja iz 2068. godine.”

Apofis je također dobio naslov treće najveće prijetnje na NASA-inoj tablici rizika. Tablica procjenjuje da postoji 1:150.000 šansi da asteroid pogodi Zemlju za 48 godina, ali Tholen je rekao da su izgledi bliži. Istraživači napominju da je potrebno obaviti više promatranja kako bi se u potpunosti razumjela amplituda efekta Yarkovksy i kako on utječe na orbitu Apofisa.

Kada je Apofis prvi put otkriven, stručnjaci su rekli da postoji 20,7 posto šanse za udar u Zemlju 2029. godine. Ovo je najbliži pristup asteroida ove veličine za koji su znanstvenici znali unaprijed.

Izvor: Daily Mail