Ovaj fizičar tvrdi da zapravo živimo u paralelnom svemiru

Koncept koji stoji iza teorije paralelnih svemira nije nov, a čini se da neće uskoro nestati. Međutim, brojni znanstvenici i stručnjaci tvrde da je ova teorija zapravo točna.

Sean Carroll jedan je od brojnih fizičara koji su razmišljali o ovoj temi, a dao je i nekoliko zanimljivih komentara o Joeu Roganu u podcastu prije nekoliko godina.

Prema njegovim riječima, budući da sićušne čestice poput elektrona i fotona ne moraju nužno imati određeno mjesto u svemiru u cjelini, to bi se moglo smatrati dokazom postojanja brojnih paralelnih svemira, donosi Awarnes Act.

Carroll tvrdi: “Ono što imamo empirijski su vjerojatnosti. Ne možete predvidjeti što će se sljedeće dogoditi. Ali možete predvidjeti vjerojatnost.”

Carroll je napisao knjigu “Nešto duboko skriveno”, koja objašnjava teoriju mnogih svjetova i otkriva razloge zašto svijet doživljavamo na ovaj način. Iako bi cijeli koncept u početku mogao izgledati nejasan, apstraktan i teško razumljiv, što više radimo, proučavamo, to možemo više napredovati u otkrivanju njegove istine ako postoji.

Evo što je Nature napisao o Carrollovoj knjizi i njegovim pogledima:

“Carroll tvrdi da je teorija mnogih svjetova najjednostavniji pristup razumijevanju kvantne mehanike. Prihvaća stvarnost valne funkcije. Zapravo, kaže da postoji jedna valna funkcija i samo jedna za cijeli Svemir. Nadalje, stoji da kada se neki događaj dogodi u našem svijetu, druge mogućnosti sadržane u valnoj funkciji ne nestaju. Umjesto toga stvaraju se novi svjetovi u kojima je svaka mogućnost stvarnost. Čista jednostavnost i logika teorije unutar konceptualnog okvira kvantne mehanike nadahnjuju Carrolla da to nazove “hrabrim” pristupom. Ne brinite se za te dodatne svjetove, tvrdi. Ne možemo ih vidjeti, a ako je teorija mnogih svjetova istinita, nećemo primijetiti razliku. Mnogi drugi svjetovi paralelni su s našim, ali toliko skriveni od njega da bi “mogli biti naseljeni i duhovima”.

Za fizičare je teorija privlačna jer objašnjava mnoge zagonetke kvantne mehanike. S misaonim eksperimentom Erwina Schrödingera, na primjer, o mrtvoj i živoj mački, mačke se jednostavno granaju u različite svjetove, ostavljajući samo jednu mačku u kutiji po svijetu. Carroll također pokazuje da teorija nudi jednostavnija objašnjenja određenih složenih pojava, primjerice zašto crne rupe emitiraju zračenje. Nadalje, teorija bi mogla pomoći u razvoju još uvijek spekulativnih ideja o zagonetkama, poput toga kako kombinirati kvantnu mehaniku s teorijom relativnosti.

Nešto duboko skriveno usmjereno je na ne-znanstvenike, sa sporednim pogledom na fizičare koji se još uvijek svađaju oko značenja kvantne mehanike. Carroll čitatelja ubrzava u povijesti i razvoju kvantne fizike od Maxa Plancka do danas i objašnjava zašto ju je tako teško interpretirati, prije nego što izloži teoriju mnogih svjetova. Mrtvo središte u knjizi je “sokratovski dijalog” o implikacijama teorije. Ovaj međuigra, između filozofski osjetljivog fizičara i znanstveno opreznog filozofa, osmišljena je da ukloni intuitivne rezerve koje bi mogli imati ne-znanstvenici.

Ipak, ne-znanstvenici bi mogli imati dugotrajne probleme s Carrollovim prozračnim, uglavnom neistraženim idejama o “stvarnosti”. Kao i mnogi fizičari, on pretpostavlja da je stvarnost ono što znanstvena teorija kaže da jest. Odnosno, moramo li se osloniti na alate za govorenje o složenosti stvarnosti koje su filozofi razvijali tisućljećima kako bi objasnili zašto se lisica toliko muči da dođe do tog grožđa? ”

Pogledajte video ispod kako biste saznali više o teoriji od samog Carrolla.

L.B.