NASA otkrila da su ubili 27 majmuna u jednom danu jer im nisu mogli naći odgovarajući dom

Bilo je bijesa i pitanja koja su postavljali američki političari nakon što je NASA otkrila da su eutanazirali 27 majmuna, umjesto da ih predaju u sklonište gdje bi mogli biti čuvani. 27 primata dobilo je lijekove koji su im okončali život u veljači prošle godine, ali javnost i mediji nisu toga postali svjesni sve dok nije odobren nedavni zahtjev za slobodom informacija.

Kathleen Rice, predstavnica američkog doma, pisala je NASA-i tražeći objašnjenje te rekla za The Guardian: “Radujem se objašnjenju administratora Bridenstinea o tome zašto su te životinje bile prisiljene boraviti u zatočeništvu i biti eutanazirane, a ne proživjeti život u skloništu.” Zahtjev za slobodom informacija izjavio je da niti jedan majmun zapravo nije korišten u NASA-inim eksperimentima, ali da su umjesto toga završili pod njihovom skrbi u sklopu dogovora s tvrtkom za istraživanje droga LifeSource BioMedical.

Glasnogovornik LifeSource BioMedical rekao je da su majmuni dani NASA-i prije nekoliko godina “jer im se zbog njihove dobi nije mogao naći nijedan drugi dom”. Smatra se da je nekoliko članova skupine patilo od neuroloških oštećenja. Glasnogovornik organizacije rekao je: “Pristali smo prihvatiti životinje, djelujući kao utočište i pružajući svu njegu o svom trošku, sve dok njihova poodmakla dob i narušeno zdravlje ne rezultiraju odlukom o humanoj eutanaziji kako bi se izbjegla loša kvaliteta života.”

Iako niti jedan od ovih majmuna nije korišten u eksperimentima, NASA ima dugu povijest korištenja primata kao dijela svojih nastojanja da otkriju više o svemiru i svemirskim putovanjima. Ham je bio čimpanza kojeg se koristilo 1961. godine za eksperimentiranje za put u svemir nakon obuke iz svemirskog programa.  Mike Ryan, glasnogovornik udruge za zaštitu životinja “Rise for Animals”, rekao je o nalazima: “Kakvi su tragični bili ovi životi. NASA ima mnogo snaga, ali što se tiče praksi dobrobiti životinja, oni su zastarjeli.”

U Sjedinjenim Američkim Državama 2017. godine, čak 74 000 primata korišteno je u znanstvenim eksperimentima u čitavom nizu područja, poput razvoja lijekova i drugih medicinskih eksperimenata. Iako su mnogi majmuni koje je NASA ubila vrlo vjerojatno bili pri kraju svog života i bili bolesni, mnogi će se zapitati zašto organizacija s tako ogromnim financijskim sredstvima ne bi mogla naći neku vrstu odgovarajućeg smještaja za majmune kako bi preživjeli ostatak svog prirodnog života.

Izvor: The Guardian