Italija kreće u borbu protiv lažnih negativnih recenzija u ugostiteljstvu i hotelijerstvu

58
rim

Žalba na loše turističke sadržaje postat će puno teža u Italiji ako novi zakon koji razmatra parlament zemlje dobije zeleno svjetlo.

Predloženi zakon, koji podržava talijanska ministrica turizma, Daniela Santanchè, stavit će teret na web stranice za recenzije putovanja kao što je Tripadvisor da provjere je li svatko tko je ostavio recenziju doista posjetio ustanovu koju recenzira i da nije plaćen za pisanje pozitivnih ocjena, donosi CNN.

Sve recenzije morat će se potvrditi važećom osobnom iskaznicom, a recenzent će morati dokazati da je bio u ustanovi unutar dva tjedna od pisanja recenzije.

Zakon, za koji se očekuje da će proći kroz oba doma parlamenta bez protivljenja, ima za cilj ograničiti nepoštenu konkurenciju, razotkriti skriveno oglašavanje i iskorijeniti prijevare, prema nacrtu zakona.

“Današnji dan označava važan korak za zaštitu našeg poslovanja”, rekla je Santanchè predstavljajući zakon. “Održavamo našu predanost obrani poduzetničkog tkiva talijanskog turizma jamčeći pošteno i transparentno tržište.”

Rekla je da će “regulatorna intervencija” jamčiti da će recenzije, koje su često primarni čimbenik pri donošenju odluke o rezerviranju hotela ili restorana, biti istinite, rekla je parlamentu. To će pak zaštititi radna mjesta i podići kvalitetu turizma.

Zakon također dopušta turističkim subjektima da zatraže uklanjanje svih loših recenzija – čak i onih istinitih – nakon dvije godine ako je problem dokazano riješen.

Što je s influencerima?

Novi zakon također bi učinio nezakonitim plaćanje nekome da napiše pozitivnu recenziju ili nuđenje poticaja poput popusta za usluge ako to učini, prema talijanskoj Regulatornoj upravi za komunikacije, koja bi bila zadužena za provedbu zakona.

Glasnogovornik jedinice rekao je za CNN da kodeksi ponašanja za menadžere i smjernice za praćenje usklađenosti tek trebaju biti finalizirani. Zakon bi bio prvi takve vrste u Europi.

Confescercenti Nazionale, udruga koja predstavlja male turističke subjekte, rekla je da predloženi zakon ne ide dovoljno daleko.

“Očekivali smo puno, a nalazimo vrlo malo”, rekla je grupa u priopćenju nakon što je prijedlog zakona predstavljen u utorak. “To je svakako nedovoljno za učinkovito poboljšanje sustava talijanskih mikro, malih i srednjih poduzeća.”

Assoutenti, talijansko udruženje neprofitnih organizacija, upozorilo je da bi se prijedlog zakona trebao proširiti na stranice društvenih medija, a ne samo na službene stranice za recenzije.

“Svaka mjera koja potrošačima jamči veću transparentnost u izboru proizvoda i usluga je dobrodošla”, stoji u priopćenju grupe.

Na isti način, međutim, potrebno je učinkovitije regulirati sferu društvenih mreža, gdje mnoštvo influencera i mikroinfluencera svakodnevno pregledava restorane, klubove, toplice i smještajne kapacitete kroz sadržaje koji djeluju osobno. Pri tome mislimo na recenzije, ali koje su u stvarnosti rezultat komercijalnih sporazuma ili dodjele darova koji nisu uvijek jasno priopćeni javnosti.”

Prijedlog zakona trenutačno pokriva samo hotele, restorane i privatne stranice, ali bi se s vremenom mogao proširiti na robu i usluge, uključujući recenzije ostavljene na velikim međunarodnim stranicama poput Amazona.

Komentari