Tvrtka za istraživanje morskih dubina objavila je sonarnu sliku za koju kažu da bi mogla biti ostaci aviona Amelije Earhart, slavne američke avijatičarke koja je nestala iznad Tihog oceana 1937.
Deep Sea Vision (DSV), tvrtka sa sjedištem u Južnoj Karolini, rekla je da je slika snimljena nakon opsežne potrage u području Pacifika zapadno od njezinog planiranog odredišta, udaljenog otoka Howland. Earhart je nestala dok je bila na pionirskom letu oko svijeta s navigatorom Fredom Noonanom. Njezin nestanak jedan je od najzanimljivijih misterija u zrakoplovstvu, fascinira povjesničare desetljećima i iznjedrio je mnoštvo knjiga, filmova i teorija.
Prevladavajuće mišljenje je da su Earhart i Noonan ostali bez goriva i ostavili svoj dvomotorni Lockheed Electra u Pacifiku u blizini otoka Howland dok su bili na jednoj od posljednjih dionica svog epskog putovanja. DSV je rekao da mutna slika koju je snimila bespilotna podvodna ronilica na dubini od 5.000 metara pomoću sonara za bočno skeniranje “otkriva obrise koji odražavaju jedinstveni dvostruki rep i mjerilo njezine legendarne letjelice.”
On July 2, 1937, Amelia Earhart and navigator Fred Noonan took off from Papua New Guinea, nearing the end of their record-setting journey around the world never to be seen again. Until today.
Deep Sea Vision found what appears to be Earhart’s Lockheed 10-E Electra. pic.twitter.com/CTVDI6Jxpg
— Deep Sea Vision (@DeepSeaVision) January 27, 2024
“Uvijek smo smatrali da bi ona pokušala nježno spustiti zrakoplov na vodu, a potpis zrakoplova koji vidimo na sonarskoj slici sugerira da bi to moglo biti slučaj”, rekao je izvršni direktor DSV-a Tony Romeo u izjavi.
DSV je rekao da je istraživački tim proveo 90 dana pretražujući 13.500 četvornih kilometara dna Tihog oceana, “više od svih prethodnih pretraga zajedno”. DSV je rekao da točnu lokaciju pronalaska za sada drži u tajnosti i da planira daljnju potragu. No do otkrića je došlo primjenom onoga što je poznato kao “teorija datumske linije” koju je 2010. prva iznijela Liz Smith, bivša zaposlenica NASA-e.
Komentari