Google razmatra naplatu pretraživanja interneta s umjetnom inteligencijom

136
google

Google navodno planira naplaćivati značajke pretraživanja poboljšane umjetnom inteligencijom, što bi bio najveći potres u modelu prihoda tvrtke u njezinoj povijesti.

Radikalni zaokret prirodna je posljedica golemih troškova potrebnih za pružanje usluge, kažu stručnjaci, te bi svaki vodeći igrač u sektoru trebao ostaviti ponudu različitih modela pretplate kako bi pokrio svoje troškove, ističu. Standardno pretraživanje ostalo bi besplatno, no dodatni sadržaj generiran umjetnom inteligencijom mogao bi podlegnuti plaćanju. Putem pretplate su, primjerice, dostupne usluge asistenta Gemini.

S tim iskustvom pretraživanja, isprobanim u beta verziji za odabrane korisnike, Googleova generativna umjetna inteligencija koristi se za izravno odgovaranje na upite jednim odgovorom, u stilu sličnom razgovornom pristupu ChatGPT-a i konkurenata.

“Pretraživanje umjetnom inteligencijom skuplje je od Googleovih tradicionalnih procesa pretraživanja. Dakle, naplaćujući AI pretraživanje, Google će nastojati barem nadoknaditi te troškove”, rekla je Heather Dawe, glavna znanstvenica za podatke u konzultantskoj tvrtki za digitalnu transformaciju UST.

Velik dio fokusa unutar AI-a je na ogromnom trošku računalne snage koja se koristi za treniranje vrhunskih generativnih modela. Prošlog su tjedna OpenAI i Microsoft objavili planove za izgradnju podatkovnog centra vrijednog 100 milijardi dolara za obuku AI-a, dok je u siječnju Mark Zuckerberg rekao da mu je cilj potrošiti najmanje 9 milijardi dolara samo na Nvidia GPU-ove.

Ali troškovi obuke AI-a samo su desetina ukupnih troškova sektora, prema analitičaru Brentu Thillu iz investicijske tvrtke Jefferies. “Neki su odredili cijene novih Gen AI značajki po mjesečnoj cijeni, kladeći se da će veće naknade pokriti troškove korištenja, dok su drugi odredili cijene na temelju upotrebe kako bi se zaštitili na strani troškova. Neki su također uključeni u postojeće planove, u nadi da će potaknuti rast korisnika.

Konkurenti u AI pretraživanju nude slične planove pretplate. Perplexity, tražilica pokretana umjetnom inteligencijom, ne prikazuje oglase, ali za 20 USD mjesečno nudi “pro” razinu koja omogućuje pristup snažnijim modelima umjetne inteligencije i neograničenu upotrebu.

Drugi pak nastavljaju nuditi svoje proizvode s gubitkom. Značajke umjetne inteligencije u Microsoftovom Bingu besplatne su za korištenje, ali su povezane s Edge preglednikom tvrtke. Startup za pregledavanje i pretraživanje Arc nudi svoje proizvode besplatno korisnicima i kaže da namjerava povećati prihode u budućnosti naplaćujući tvrtkama poslovne značajke.

Izvor: The Guardian

Komentari