Drevni virusi stari 15.000 godina otkrivaju se u topljenju vječnog leda

Vječni led se sada topi u cijelom svijetu zbog klimatskih promjena. Led je u ovom stanju desecima tisuća godina, a kao rezultat toga, otkrivaju se stari oblici života koji su tisućljećima stajali u zastoju. Šokantno je neki od njih su još uvijek živi.

Među novijim otkrićima znanstvenika nalaze se sačuvana tijela golemih drevnih vukova i vunastih mamuta, kao i bakterija starih gotovo 21 milijun godina. Dok su mamuti i vukovi očito odavno mrtvi, određene mahovine sada se otkrivaju, a crvi stari gotovo 50.000 godina, oživljavaju jer su odmrznuti. Zabrinjavajuće je što mnogi znanstvenici sada misle da bi se mogli otkriti i drevni virusi kojima ljudska bića ranije nikada nisu bila izložena i dovesti do smrtonosnih pandemija koje bi zahvatile cijeli svijet, ubivši milijune ljudi.

Virusi koji su dosad bili nepoznati znanstvenicima, a vjeruje se da su stari 15.000 godina, već su otkriveni, iako se na sreću čini da su benigni. Zhi-Ping Zhong sa Sveučilišta Ohio State, rekao je o nalazima: “Otapanje će, ne samo dovesti do gubitka tih drevnih, arhiviranih mikroba i virusa, već će ih i u budućnosti otpustiti u okoliš. Ovi ledenjaci nastali su postupno, a zajedno s prašinom i plinovima, mnogi virusi također su se taložili u taj led.”

Matthew Sullivan, također sa Sveučilišta Ohio State, dodao je: “To su virusi koji bi napredovali u ekstremnim okruženjima. Potpisi gena pomažu im u inficiranju stanica u hladnom okruženju.” Ni nepoznati virusi nisu rijetki. Kineski istraživači koji istražuju otapanje leda na Himalaji i uranjaju u led tehnikama dubokog bušenja su u samo jednom pronašli 33 hibernacijska virusa od kojih je 28 ranije bilo nepoznato suvremenoj medicini.

Lonnie Thomson, znanstvenik, rekao je o novim otkrićima: “Znamo vrlo malo o virusima i mikroorganizmima u ovim ekstremnim okruženjima, i o tome što se zapravo tamo nalazi. Kako bakterije i virusi reagiraju na klimatske promjene? Što se događa kad pređemo iz ledenog doba u toplo razdoblje u kakvom smo sada?”

Izvor: Thinking Humanity