Bivša zaposlenica Facebooka kaže da tvrtka gura ljude prema negativnom sadržaju i da je izdala demokraciju

32

Bivša zaposlenica Facebooka otkrila je poslovne prakse tvrtke u intervjuu za američku TV emisiju ’60 minuta ‘. Frances Haugen bila je voditeljica proizvoda s divom društvenih medija i pomagala je Facebookovom timu za građanske dezinformacije. Tim za informiranje građana koristio se za rješavanje štetnih, zavaravajućih i neprikladnih sadržaja na platformi.

U dokumentima koje je Haugen ranije otkrila, rekla je da je Facebook previdio dezinformacije i zavaravajući sadržaj jer bi to moglo negativno utjecati na njihov financijski prihod te da je Facebook algoritam gurnuo ljude prema negativnom sadržaju.

Haugen je u intervjuu rekla: “I postajala sam sve više uznemirena odlukama koje tvrtka donosi stavljajući prioritete vlastite dobiti nad javnom sigurnosti – izlažući živote ljudi opasnosti. Kao posljednje sredstvo i veliki osobni rizik otkrila sam ove dokumente.”

Haugen kaže da su sustavi na Facebooku mnogo lošiji nego u drugim internetskim tvrtkama za koje je radila te da se nakon predsjedničkih izbora u SAD-u 2020. godine Facebook vratio na stari način, unatoč obećanju da će se promijeniti. Dodala je: “Čim su izbori završili, isključili su ih ili su promijenili postavke na ono što je bilo prije, kako bi rastu dali prednost nad sigurnosti. I to mi se doista čini kao izdaja demokracije.”

Haugen je također pozvala na postavljanje strožijih kontrola nad Facebookom, rekavši: “Facebook je pokazao da ne mogu djelovati neovisno. Facebook je iznova i iznova pokazivao da bira profit umjesto sigurnosti. Subvencionira, plaća svoju dobit našom sigurnošću. Nadam se da je ovo bilo dovoljno utjecajno na svijet da steknu hrabrost i motivaciju da zaista krenu s primjenom tih propisa. Tome se nadam.”

Facebook je na komentare odgovorio: “Svaki dan naši timovi moraju balansirati štiteći mogućnosti milijardi ljudi da se otvoreno izraze i potrebom da našu platformu držimo na sigurnom i pozitivnom mjestu. Nastavljamo s značajnim poboljšanjima u borbi protiv širenja dezinformacija i štetnog sadržaja. Nije istina da ne potičemo loš sadržaj i ne radimo ništa. “

Izvor: Thinking Humanity

L.B.

Komentari