Znanstvenici su stvorili miša koji je 4% čovjek

Znanstvenici Instituta Roswell Park Cancer uspjeli su uzgojiti uzgojiti himeru čovjeka-miša. Ovaj klinički uzgajan miš dijeli 4% ljudskih matičnih stanica, što je dosad najviše. Rad je objavljen u časopisu pod nazivom Science Advances.

Ljudske stanice ubrizgavane su u embrije miševa u razvoju. Dva tjedna kasnije, istraživači su primijetili novorođenog miša koji je izložio na vidjelo 4% ljudskih matičnih stanica. Dva tjedna kasnije mozak, jetra, srce, oči, koštana srž i krv u razvoju pokazuju prisustvo matičnih stanica čovjeka. Znanstvenici su pregledali DNK himere novorođenčeta miša i otkrili da se oko 4% njegovog tkiva sastoji od matičnih stanica čovjeka. Ipak, zaštitna tkiva, odgovorna za regeneraciju vrste, nisu pokazala nikakve tragove ljudskih matičnih stanica. Otkriće je postalo sretno iznenađenje za znanstvenike, jer se životinjske i ljudske stanice uglavnom ne miješaju dobro. Nadaju se da će se njihova istraživanja moći dodatno razviti kako bi se omogućilo stvaranje ljudskih organa unutar životinja. Da bi se ljudske matične stanice vratile u naivnu fazu, morale bi inhibirati protein prisutan u ljudskim stanicama oko 3 sata. Tada, ponovo bi se mogle sastaviti ljudske matične stanice u željeni tip tkiva.

Ovo nije prvi put da je uzgajana himera. Godine 1984. istraživači u Cambridgeu uzgajali su himeru ovca-koza, a ovo stvorenje dobro je živjelo u odrasloj dobi. Međutim, nisu svi testovi pokazali tako pozitivne rezultate. U prosincu su znanstvenici u Kini uzgojili himeru majmun-svinja, ali je ona preživjela samo kratko vrijeme.

Znanstvenici kažu kako bi razvoj ljudskih organa unutar životinjskih bića mogao biti revolucionaran zaokret u ljudskoj povijesti jer bi se na taj način skratile liste čekanja.

Izvor: Truth Theory