Dior u Rimskoj operi

13

Ples i moda su oduvijek održavali bliske odnose pa su brojne koreografije klasičnog baleta, nadahnule mnoštvo kreatora, posebno jer pokreti plesača ističu odjevne vrijednosti. Suradnje dviju sredina se stalno ponavljaju i umnožavaju: Yves Saint Laurent je davne 1965 godine, radio sa Rolandom Petitom na predstavi “Pariška Notre Dame”, u Operi  Grada svjetlosti. Nedavno je poznati koreograf i direktor plesa, Albanac Angelin Preljocaj surađivao sa Christianom Lacroix i Jean-Paulom Gaultierom.

Kuća Dior je prihvatila prijedlog Opere iz Rima pa će ostvariti kostime za postavku “Bijele Noći” , galskog koreografa Sébastiena Bertranda za koncert klavira i orkestra, Philippa Glassa.

Projekt je posebna prilika isticanja kodova Kuće Dior u umjetničkoj sredini“, povjerila je nedavno novinarima Maria Grazia Churi, rođena Rimljanka i prva žena na čelu kreacija, čuvenog pariškog branda. Podsjetila je kako je osnivatelj Christian Dior 1947. godine kreirao kostime za balet spomenutog Petita “Trinaest plesova”.

Maria Grazia Churi kreira za Rimsku operu
Maria Grazia Churi kreira za Rimsku operu

Da bi očuvala fondatorove tragove, stilistica se nadahnula pojavom “Miss Dior”, emblematičnom haljinom sa karolima i cvijećem, ostvarenom 1949 godine. Izazov je da se slavna oprava prenese na scenske kostime i sačuva ležernost i elastičnost, neophodne pokretima plesača. Kostimi će biti od cvjetnog tila koji će krasiti duge, široke prostrane suknje, kombinirane bodyjima koji ističu linije tijela.

Baletne zvijezde Eleonora Abbagnato, Talijanka zapsolena u pariškoj operi Garnier i Nijemac Friedmann Vogel će plesati sa članovima rimskog baleta, nekoliko večeri.

Džana Mujadžić

Komentari