Želite li napraviti samodijagnozu za COVID-19? WhatsApp i Andrija mogu vam pomoći

1518

Ministarstvo zdravstva predstavilo je digitalnog asistenta Vlade RH, Andriju na WhatsApp aplikaciji, koji pomaže u samodijagnozi COVID-19.Ovaj alat donirale su članice Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAi. Andrija je zapravo chatbot na WhatsApp aplikaciji, koji nosi ime poznatog hrvatskog liječnika i oca preventivne medicine dr. Andrije Štampara.

Chatbot se pokreće klikom na ovu internetsku stranicu uz uvjet da trebate imati instaliranu WhatsApp aplikaciju ili slanje poruke „Pozdrav“ na broj +385997753049 koji trebate imati spremljen u imenik mobilnog uređaja. Potom, odgovarate na pitanja koja vam Andrija postavlja.

Malenica za Netokraciju objasnila je informacije oko zaštite podataka s obzirom da postoji određeno nepovjerenje prema praksama privatnosti WhatsAppovog vlasnika Facebooka: “Andrija funkcionira tako da se korisnik dopisuje s digitalnim asistentom preko svojeg broja mobitela. Međutim taj broj se više nigdje ne koristi u sustavu ili izvan njega kako bi se izbjegla mogućnost povezivanja s konkretnim fizičkim osobama. Nadalje, korisnik može dobrovoljno podijeliti svoju približnu lokaciju i stanje simptoma vezanih uz koronavirus. Ti podaci se u anonimiziranom obliku (bez broja mobitela) stavljaju na raspolaganje stručnjacima iz Ministarstva zdravstva kako bi efikasnije pratili razvoj epidemije. Htio bih ovdje naglasiti da je Andrija dobrovoljan alat kojim se građanima daje mogućnost da se direktno uključe u borbu protiv koronavirusa. Ukoliko netko to ne želi, i to je sasvim u redu. Korištenje Andrije je anonimno i u skladu s pravilima o zaštiti osobnih podataka.”

Mi smo isprobali ovu značajku, a kako je izgledao razgovor s Andrijom možete vidjeti na idućim fotografijama:

 

 

 

 

 

 

 

“Samoprocjena je zapravo simulator komunikacije sa zdravstvenim stručnjakom. Kroz nju svaka osoba uči kako izgleda protokol trijaže. Ideja je i da korisnik može istražiti kakav bi ishod samoprocjene bio da se nalazi u nekoj drugoj situaciji te se tako unaprijed pripremio za najbolje postupanje. Andrija omogućuje građanima da nauče kako se ponašati u svakoj situaciji i da to onda mogu primijeniti na sebi ili drugim osobama do kojih im je stalo.” – kaže Malenica za Netokraciju.

Dakle, Andrija radi na temelju Cloud infrastrukture koju je Neos razvio na temelju Oracleove tehnologije. Infobip besplatno je ustupio svoju komunikacijsku platformu za korištenje WhatsAppovog API-ja, dok su iz Mindsmithsa u suradnji s profesorom Brankom Kolarićem, voditeljem službe za javnozdravstveno gerontologije Zavoda za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar i njegovim timom razvili “mozak” asistenta na vlastitoj platformi za umjetnu inteligenciju.

Ipak, s obzirom na to da je Andrija nova značajka, prava vrijednost vidjet će se nakon što Andrija počne komunicirati s tisućama korisnika. U skladu s time, Malenica je istakla: “Treba razlikovati oblik komunikacije digitalnog asistenta, u ovom slučaju chatbot, i ono što doista smatramo umjetnom inteligencijom. Kod ovakve primjene nije ideja impresionirati nekoga time što možemo sintetizirati govor, već je ideja stvoriti vrijednost. Andrijin zadatak je uvažiti ozbiljnost situacije, umiriti ako je sve ok, uputiti na pravo mjesto bez panike ako situacija zahtijeva hitnu reakciju. Konačni cilj je pomoći zdravstvenom sustavu da se efikasnije bori protiv epidemije. Prvo krećemo od ljudske ekspertize, u ovom slučaju je to bila simulacija razgovora s prof. Brankom Kolarićem, a onda kada asistent počne komunicirati s tisućama ljudi na temelju njihovih reakcija se algoritmi ponašanja mijenjaju.”

Izvor: Netokracija

Komentari