U Ulici Milutina Barača u Rijeci planira se uređenje baze vozila na alternativni pogon

131
električni auto

Zbog neslaganja vijećnika, prvenstveno s lokacijom autobaze KD Autotrolej planirane kroz projekt „Jačanje sustava javnog prijevoza II“, na sjednici Gradskog vijeća u veljači s dnevnog reda sjednice povučen je prijedlog Strategije.

U međuvremenu je projekt dodatno analiziran te je predloženo da se u Ulici Milutina Barača, u neposrednoj blizini Energove plinske punionice, na 8000 m2 uredi baza za vozila na alternativni pogon. Lokacija u potpunosti zadovoljava sigurnosne standarde, a trenutno su u postupku rješavanja imovinsko-pravni odnosi na način da bi se Grad Rijeka za to zemljište zamijenio s KD Autotrolejem, koji bi Gradu u vlasništvo prepustio bazen Školjić.

Kako je pojasnio direktor KD Autotrolej Robert Mrvčić, radi se o prostoru koji se nalazi između ceste D403 i postojećeg prostora Energa, gdje sve već nalazi punionica za plinske autobusa te stoga za uređenje nove autobaze ne bi bilo potrebno graditi novu trafostanicu.
Dobilo bi se 50-ak parkirnih mjesta za autobuse, a kao se izgradnjom ceste D403 izgubio ulaz u to područje s Baračeve ulice, cijela komunikacija bi se odvijala preko prostora Energa i u konačnici bi došlo do uštede tzv. nultih kilometara, budući da bi autobusi ostajali na parkingu i punili bi se preko noći, a isto tako plan je da se postojeći plinski autobusi ne vraćaju u prostor garaže na Školjiću, nego da ostanu noćiti na ovom području“, kazao je Mrvčić.

Gradske je vijećnike hoće li uređenjem autobaze u Ulici Milutina Barača doći do napuštanja lokacije na Školjiću, na što je direktor Mrvčić odgovorio kako bi ostatak autobusa za sad, dok se nešto ne promijeni, i dalje bio smješten na Školjiću.

„Temeljem rasprave na sjednici Gradskog vijeća u veljači, u rekordnom roku pristupili smo iznalaženju alternative, kako bi ipak mogli povući 55 milijuna eura za projekte planirane na područje Urbane aglomeracije Rijeke i pronašli ovo rješenje, koje je i prije bilo spominjano“, kazao je gradonačelnik Filipović, podsjetivši kako su ovi dokumenti prihvaćeni i na Partnerskom i Koordinacijskom vijeću Urbane aglomeracije.

„Krajnji cilj je izmještanje garaže, i svega onoga što garaža podrazumijeva, sa Školjića. U kojem će to vremenskom periodu biti, to ćemo vidjeti. To ovisi o prostorno-planskoj dokumentaciji i pronalaženju druge lokacije. Shvatimo ovo kao prvi korak, a u nekom sljedećem koraku doći će do iseljenja i revitalizacije cijelog tog područja, kako je i zamišljeno GUP-om“, kazao je gradonačelnik Filipović.

Projekt „Jačanje sustava javnog prijevoza II“ predviđa i nabavku dva električna autobusa, dok se nabavka dodatnih autobusa putem Nacionalnog programa oporavka i otpornosti, a projektom je predviđen i nastavak digitalizacije javnog prijevoza te označavanje biciklističke staze s nabavkom novih e-bicikala.

Strategiju su podržali vijećnici SDP-a, PGS-a, IDS-a, HSU-a, SDSS-a, Možemo!, jedna vijećnica HDZ-a te nezavisni vijećnik Davor Štimac, suzdržani su bili ostali vijećnici HDZ-a te vijećnici MOST-a, a protiv vijećnici Akcije mladih i Unije Kvarnera te nezavisne vijećnice Maša Magzan i Iva Rinčić.

Vezano uz provedbu donesenog dokumenta u sljedećem financijskom razdoblju, donesen je i Akcijski plan za provedbu Strategije razvoja Urbane aglomeracije Rijeka za financijsko razdoblje 2021.-2027. Akcijskim planom za provedbu Strategije obuhvaćeni su strateški i ostali projekti proizašli iz razvojnih potreba planirani za realizaciju od strane članica UA Rijeka u financijskom periodu do 2027. godine te se njegovim ažuriranjem, uz ostalo naprijed navedeno, utvrđuje vremenski i financijski okvir realizacije strateških i drugih projekata.

Komentari