Spasimo otok Ilovik: “Hvalite me usta moja, kada već nitko drugi neće”

92
Foto: Spasimo otok Ilovik FB
Na Facebook stranici “Spasimo otok Ilovik” administratori su se osvrnuli na projekt unijskog pristaništa, usporedili s projektom Mrtvaška te uočili brojne manjkavosti, ali i sličnosti između ova dva projekta. Njihovu objavu prenosimo u nastavku:
“Hvalite me usta moja, kada već nitko drugi neće
Županijska lučka uprava Mali Lošinj je u petak 20. svibnja 2022. u Malom Lošinju organizirala skup povodom završetka radova na unijanskom pristaništu. (Do)gradnja unijanskog pristaništa financirana je iz istih europskih kohezijskih fondova kao i „impozantni“ projekt Mrtvaška (prema ŽLU, s nešto manje od 37,4 milijuna kuna).
I kako to obično biva, na takve se skupove pozove „creme de la creme“ društva – što uključuje i nadasve zaslužne pojedince koji će hvaliti projekt na sva usta.
Tako je Vojko Braut, jedan od predstavnika te kreme, znakovitim hvalibabama koje podsjećaju na doba socijalizma, rekao za projekt da je: „Dokaz sposobnosti županijskog lučkog sektora za vođenje velikih projekata“.
A koliko je dobra nova riva na Unijama najbolje svjedoče brojne snimke, od kojih je najupečatljivija snimka pristajanja broda Premuda snimljena usred ljeta, za umjerenog ljetnog maestrala, dana 16.7.2021.
Biti će zanimljivo vidjeti kako su utrošena posljednja 2 milijuna kuna za ovaj, saznali smo, gotovi projekt na Unijama, koje je županijska Skupština, glasovima Velike koalicije SDP-a i HDZ-a, odobrila tek 5. svibnja ove godine, dakle 15 dana prije službene zgotovljenosti projekta.
Naravno, ovakav je skup, koji bi se mogao komotno zvati i „Hvalite me usta moja, kada već nitko drugi neće“ organiziran jer to nalažu pravila EU za europske projekte, a izvorno je Europa to zamislila kao predstavljanje projekta širokoj javnosti.
Zanimljivo je kako je s prezentacije projekta za javnost, ta ista javnost suštinski bila isključena, jer zainteresiranima nije bilo moguće ući u dvoranu. Ili možda samo onim zainteresiranima koji nisu po volji ravnatelju Filipu Baliji i Vojku Brautu?
Za divno čudo, projektant unijskog pristaništa, je bila firma Pomgrad inženjering d.o.o., za koju HDZ-ovci, kako čujemo, nikad nisu čuli, a izvođač radova je bila SunAdria d.o.o., firma potpuno nepoznata SDP-u i Zlatku Komadini. Zato i rezultati jesu tako dobri!
Zanimljivo je da je, kao i u slučaju Mrtvaške, i dogradnja luke na Unijama izvorno projektirana tako da je predviđeno potpuno zatvaranje pomorskog prometa na Unijama, dok radovi traju, da bi onda, na zahtjev Agencije za obalni linijski pomorski promet i Jadrolinije kao brodara, koji su ukazali da je to jedina luka gdje linijski brod pristaje na Unijama i da se nju ne može zatvarati, izmijenjen projekt na način da je predviđena fazna izgradnja kako linijski promet ne bi bio obustavljen. Za izmjenu projekta Županija je utrošila više od pet milijuna kuna, jer izmjene zbog takvih suludih manjkavosti SAFU nije htio financirati europskim novcem.
Postavlja se logično pitanje, zar je moguće da Županijska lučka uprava i Županija nisu bili svjesni da bi izvornim projektom zatvorili jedinu luku na Unijama, ili se pak radi o uhodanom modelu izvlačenja dodatnih novaca za projekt?
Interesantno je i to, kako u ovom slučaju, Županija upravo na zahtjev brodara, a to je na Unijama Jadrolinija, pristupa izmjeni projekta u smislu faznosti da se luka ne zatvori, a kada isti takav zahtjev sa istom argumentacijom podnese brodar koji održava liniju Ilovik – Mrtvaška, onda takav zahtjev ne samo da se odmah odbija, nego se brodara optužuje za sitne interese. Je li i Jadrolinija, kao brodar, imala sitne interese da se luka na Unijama ne zatvori?”, poručili su na Facebook stranici Spasimo otok Ilovik.
Snimka zaslona 2022-05-23 083714
Izvor: Screenshot FB

L.B.

Komentari