Osnovna škola Vijenac je jedina škola u Hrvatskoj koja već godinama provodi  revolucionarni sistem unutar klasičnog obrazovanja. Naime, u ovoj je školi zabranjena klasična domaća zadaća učenicima i učiteljima. Pod time se misli na višesatno sjedenje roditelja i djece za kuhinjskim stolom pri rješavanju nerazumljivih zadataka.

Gospodin Stjepan Sokol, nekadašnji profesor i ravnatelj istoimene škole, začetnik je inovativnog koncepta koji traje već 12 godina.

Ocjena, plus ili minus u zadaćama ne postoje i za svaki sat se unaprijed priprema po određenim uputama. Zadaci su individualno prilagođeni ovisno o mogućnostima djeteta i rješavaju se zajedno s nastavnicima, a cilj je motivacija učenika za rad i sudjelovanje na nastavi te samostalno vježbanje i učenje bez prisile. Time se djecu uči preuzimanju odgovornosti za vlastite rezultate, a istovremeno im se osigurava mnogo više kvalitetnog slobodnog vremena za bavljenje izvanškolskim aktivnostima te druženje s obitelji i prijateljima.

U samom početku provođenja programa, 2004.g, postojala je velika bojazan i skepsa od strane učitelja i roditelja. Međutim, učinkovitost učenika i njihovi rezultati utvrdili su drugačije. Pokazalo se da su učenici postali motiviraniji i samostalniji za učenje jer nema prisile već isključivo vlastita želja i odluka za postizanjem boljih rezultata.

Još jedna prednost ovog sistema u odnosu na klasični jest taj što djeca ne donose svoje prenatrpane domaće zadatke i radne bilježnice svojim kućama gdje na mjesto „pomagača“ uskaču roditelji, već najveći dio rješavaju na satu. Ono što ne stignu dovrše na drugome satu, što opet mogu i ne moraju dovršiti kod kuće.

Roditelji i djeca su zadovoljni ovom reformom jer stresa i pritiska od učenja nema, atmosfera je opuštenija, djeca sretnija, a roditelji mogu provoditi više kvalitetnog vremena s njima i usmjeriti ih na njihove izvanškolske interese.

“Učenici koji su u našoj školi prolazili s dobrim ili vrlo dobrim uspjehom većinom postižu bolje rezultate u srednjoj školi. I dok se drugi samo bore za ocjenu, oni se bore za znanje i puno su samostalniji. Sve je to utjecalo na ukupno ozračje u školi“ – izjavio je gospodin Sokol za Telegram.