U organizaciji Zadružnog saveza Dalmacije i Hrvatske udruge vinarskih gradova u Malom Lošinju otvoren je 34. Međunarodni susret vinogradara i vinara “Sabatina“ koji će trajati do 17. studenog 2024. godine. Sabatina je ujedno i najstarija vinogradarsko-vinarska manifestacija u Hrvatskoj u sklopu koje se dodjeljuju priznanja zaslužnim za unaprjeđenje sektora.
Manifestaciju je otvorio predsjednik RH Zoran Milanović, a svečanosti su u ime Primorsko-goranske županije prisustvovali pročelnica Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Alessandra Ban i voditelj Odsjeka za poduzetništvo i ruralni razvoj Mladen Brajan.
Osim predsjednika Milanovića, na otvorenju Sabatine govorili su i državni tajnik Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, izaslanik predsjednika Vlade, Tugomir Majdak, pročelnica Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Primorsko-goranske županije Alessandra Ban, gradonačelnica Malog Lošinja Ana Kučić i predsjednik Zadružnog saveza Dalmacije Lordan Ljubenkov.
Na svečanom otvorenju zaslužnim vinogradarima i vinarima dodijeljena su priznanja koje dodjeljuje Hrvatska udruga vinarskih gradova, a priznanje Zlatna amfora Sabatine za doprinos razvoju vinogradarstva i vinarstva pripala je Primorsko-goranskoj županiji. S područja Primorsko-goranske županije priznanje uzornom vinogradaru i vinaru dodijeljeno je Antonu Katunaru iz Vrbnika.
Pročelnica Ban istaknula je realizirane aktivnosti i uložene velike napore za revitalizaciju vinogradarstva i vinarstva na području naše Županije. “U posljednjih 20 godina u segmentu vinogradarstva i vinarstva provedeno je puno uspješnih projekata, poput realiziranog programa obnove trajnih nasada u sklopu kojeg je zasađeno oko 200 hektara novih površina pod vinogradima, obnovljenih vinograda sa zasađenim autohtonim sortama, provedenih edukacija, podignutog kolekcijskog nasada autohtonih sorata vinove loze, kao i višegodišnje promocije kvarnerskih autohtonih vinskih sorti poput žlahtine, belice, jarbole, sansigota i trojščine. Sve navedeno stvara dodatnu vrijednost, odnosno preradu i plasman proizvoda prema turizmu, jačanje lokalnog tržišta i brendiranje proizvoda koji postaju sve više prepoznatljivi, ne samo na domaćoj, već i međunarodnoj sceni”.
Komentari